نخستین نگارخانه تربت حیدریه افتتاح شد

نخستین نگارخانه تربت حیدریه افتتاح شد

تربت حیدریه- ایرنا- نخستین نگارخانه شهرستان تربت حیدریه روز جمعه در آیینی با حضور مسوولان و هنرمندان شهرستان در مجموعه فرهنگی و تاریخی قطب الدین حیدر افتتاح شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تربت حیدریه در حاشیه افتتاح این نگارخانه به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان با وجود همه استعدادها و ظرفیت های بالقوه در تمامی رشته های هنری از وجود یک نگارخانه برای فعالیت هنرمندان محروم بود که با درخواست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه و پیگیری  کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی بخشی از این مکان به نگارخانه اختصاص یافت.

مهدی زاهدی افزود:مهمترین دغدغه هنرمندان تربت حیدریه، نبود یک مکان مناسب برای فعالیت های هنری است و با افتتاح نگارخانه این دغدغه رفع شده است.
وی ادامه داد:همچنین در حال پیگیری موضوع با شورای اسلامی شهر و نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی برای تامین زمین مورد نیاز و ایجاد نگارخانه دیگری در این شهرستان هستیم.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تربت حیدریه گفت: از این پس هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی، خوشنویسی و عکاسان از این نگارخانه استفاده می کنند و هر ماه آثار هنرمندان انجمن های مختلف هنری تربت حیدریه در این نگارخانه به نمایش گذاشته می شود.
زاهدی افزود:این نگارخانه امکان معرفی، نمایش و فروش آثار هنرمندان را ایجاد کرده و به شکل حمایتی از هنرمندان فعالیت می کند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *