لامینور فیلمی به کارگردانی داریوش مهرجویی محصول سال ۱۳۹۸ است.[۱][۲] این فیلم ابتدا قرار بود از ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ اکران شود از ۴ روز قبل از اکران سازمان سینمایی از نمایش فیلم خودداری کرد.

مهرجویی بعد از فیلم اشباح پس از ۶ سال با لامینور به فیلمسازی روی آورد. از نکات ویژه این فیلم همکاری دوباره داریوش مهرجویی با علی نصیریان و عزت‌الله رمضانی‌فر پس از ۴۰ سال است.[۳] رضا درمیشیان تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد. نویسندگی این فیلم را خود داریوش مهرجویی به همراه همسرش وحیده محمدی فر به عهده دارند.[۴] عبدالله اسکندری به عنوان طراح گریم باز هم در این فیلم حضور خواهد داشت تا این فیلم ششمین همکاری او با مهرجویی پس از فیلم‌های «هامون»، «بانو»، «پری»، «درخت گلابی» و «دختر دایی گمشده» باشد.[۵]

بازیگران

منابع

  1.  «داریوش مهرجویی با فیلم لامینور پس از ۶ سال دوری از سینما+ آخرین خبر از ساخت لامینور»مجله کولاک۱۳۹۸-۰۵-۳۰T15:55:34+04:30. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۸-۲۸. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  2.  «فیلم لامینور (۱۳۹۸) | سلام‌سینما»سلام سینما (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۸-۲۸.
  3.  «همکاری دوباره عزت‌الله رمضانی‌فر و علی نصیریان و داریوش مهرجویی بعد از چهل سال»سلام سینما (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۸-۲۸.
  4.  «چه خوبه که برگشتی!»www.avinyfilm.ir۲۰۱۹-۰۵-۲۹. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۸-۲۸.
  5.  www.entekhab.ir https://www.entekhab.ir/fa/news/495084/عبدالله-اسکندری-در-لامینور-مهرجویی. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۸-۲۸. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  6.  «مهرداد صدیقیان در «لامینور» مهرجویی»ایسنا۲۰۱۹-۰۸-۲۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۸-۲۸.