۳۰ هزار گردشگر از تربت‌حیدریه بازدید کردند:رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کرده‌اند

۳۰ هزار گردشگر از تربت‌حیدریه بازدید کردند

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کرده‌اند.

علی محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هفت هزار و ۱۰۰ نفر در مدارس، مهمانسراها، اقامتگاه‌ها، زایرسراها، کمپها و خانه‌های مسافر اقامت کردند.

وی اضافه کرد: روز گذشته نیز جشن نوروزگاه در روستای بسک بخش بایگ شهرستان تربت‌حیدریه که روستای ملی ابریشم کشی کشور است با هدف احیای آداب و سنن ملی، محلی و تقویت روحیه نشاط و شادابی و آشنایی نسل جوان با فرهنگ غنی مردم منطقه برگزار و در این آیین بسیاری از بازی‌های سنتی روستای بسک به نمایش گذاشته شد و بازارچه محصولات و صنایع دستی بخش بایگ شامل تولیدات ابریشمی، سنگ‌های عقیق و دیگر محصولات تولیدی منطقه مورد بازدید گردشگران، مسوولان محلی و نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: برای استقبال از گردشگران در این شهرستان، ۳۲ جاذبه تاریخی و گردشگری با استقرار راهنمای گردشگر در آنها و ۶ کمپ و بوستان به منظور اسکان موقت گردشگران ساماندهی شده است.

محمدی افزود: ایجاد چهار پایگاه اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهرستان، آمادگی ۱۴ اقامتگاه بومگردی و روستایی، چاپ هشت هزار بروشور و اقلام تبلیغاتی، برپایی سه بازارچه صنایع دستی و سوغات و نصب بنرها و تابلوهای معرفی جاذبه‌ها و راهنمای گردشگر از دیگر برنامه های این اداره برای استقبال از گردشگران است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *