جلسه ویژه شهردار تهران برای بررسی وضعیت رانندگان اتوبوس/مسافرگیری به حالت عادی بازگشت

جلسه ویژه شهردار تهران برای بررسی وضعیت رانندگان اتوبوس/مسافرگیری به حالت عادی بازگشت

تهران – ایرنا – رانندگان اتوبوس‌های تندرو پایتخت عصر دوشنبه پس از طرح دغدغه‌های خود در حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، فعالیت خود را از سر گرفته و روند مسافرگیری در سطح شهر به حالت عادی بازگشت.

به گزارش ایرنا، تعدادی از رانندگان اتوبوس‌های تندرو سطح شهر تهران عصر دوشنبه در برخی ایستگاه‌های این سامانه از سوار کردن مسافر خودداری کردند.

این رانندگان سپس در محل پایانه‌های خود حاضر شده و خواسته‌هایی درباره مسائل رفاهی و حقوقی خود مطرح کردند.

پس از این اقدام، علیرضا زاکانی شهردار تهران ضمن تشکیل جلسه ویژه، در جمع رانندگان اتوبوس حاضر شد و پای صحبت‌های آنها نشست.

زاکانی در این جلسه با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در دوره جدید برای حل مشکل رانندگان اتوبوس عزم جدی دارد، گفت: نباید خدمات رسانی به مردم را قطع کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: به شما حق می‌دهم و پیش از طرح درخواست شما، یکی از دغدغه‌های ما در قرارگاه حمل و نقل شهرداری حل مشکلات معیشت رانندگان اتوبوسرانی بوده است.

زاکانی با اشاره به موارد قانونی درباره افزایش حقوق کارمندان تصریح کرد: در شهرداری طبق قانون عمل می‌کنیم و درخواست شما برای افزایش بیشتر از سقف تعیین شده حقوق در حیطه اختیارات ما نیست.

وی تصریح کرد: دولت درآمد خود و شرکت‌های تابعه وزارتخانه‌هایش را مشخص و ضریب ۱۰ درصد برای آنها تعیین کرده، اما هنوز در مورد نهادهای عمومی که شهرداری هم یکی از آنهاست، هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

شهردار تهران ادامه داد: کمیته‌ ۶ نفره‌ای در هیات دولت این موضوع را بررسی و میزان افزایش حقوق پیرامون کارگران قراردادی و نیروی های شهرداری را اعلام می‌کنند؛ اگر این کمیته افزایش حقوق را بیش از میزان کنونی اعلام کرد حتما مابه التفاوت به رانندگان پرداخت خواهد شد.

زاکانی تاکید کرد:  به عنوان شهردار تهران به شما وعده می‌دهم و وظیفه دارم که گره زندگی‌ شما را باز کنم.

وی همچنین به مسائل رفاهی رانندگان اشاره کرد و افزود: اولویت شهرداری تهران همواره تامین موضوعات رفاهی اقشار زحمتکش فعال در شهر چون رانندگان اتوبوس بوده است.

بنابر گزارش ایرنا، پس از طرح دغدغه‌های معترضان در این جلسه و اظهارات شهردار تهران درباره مسائل مطرح شده، رانندگان فعالیت خود را از سر گرفته و مسافرگیری در سطح شهر تهران به حالت عادی بازگشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *