هشدار افزایش مصرف برق؛ مصرف برق رکورد بالاترین مصرف سال گذشته را هم زد اما از خاموشی خبری نشد

مصرف برق رکورد بالاترین مصرف سال گذشته را هم زد اما از خاموشی خبری نشد

تهران – ایرنا – مصرف برق در کشورمان امروز با عبور از ۶۷ هزار مگاوات رکوردی تازه از خود برجای گذاشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی، دمای هوا این روزها در اکثر مناطق روبه گرمای زیادی گذاشته و همین امر به روند افزایشی مصرف برق دامن زده است.

گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد:مصرف برق کشور از مرز ۶۷ هزار مگاوات عبور کرد. امروز رکورد اوج مصرف سال گذشته که در مرداد ماه ۱۴۰۰ اتفاق افتاده بود شکسته شد. سال گذشته در تمامی ماه‌های گرم سال به علت کمبود برق، مردم با خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌شده مواجه بودند. با تدابیری که دولت سیزدهم اتخاذ کرده، از افزایش ۶ هزار مگاواتی تولید برق تا مدیریت توزیع و جریمه پرمصرف‌ها، امسال هنوز خبری از جدول خاموشی‌ها نیست.

توزیع برق برای صنایع نیز طبق هماهنگی و توافق با آنها به طور منظم ادامه دارد و برخلاف سال گذشته، خبری از خاموشی‌های طولانی‌مدت صنایع نیست.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران رکورد مصرف برق کشور امروز و در ساعتهای میانی اوج مصرف به  عدد ۶۷ هزار و ۲۰۰ مگاوات رسید.

“جمشیدی” مدیر بهره برداری و کنترل سیستم مرکز پایش ملی برق هم گفت: امروز میزان مصرف برق از ۶۷ هزار مگاوات عبور کرد که بیشترین مقدار مصرفِ امسال است و نسبت به پارسال هم رکورد زدیم. با این حال فعلا قطعی برق نداریم و در تمام نقاط شرایط پایدار است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *