اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت از ۳۵ هزار روستا عبور کرد

اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت از ۳۵ هزار روستا عبور کرد

تهران- ایرنا- بر اساس آخرین آمار اتصال روستاهای کشور به اینترنت، اکنون بیش از ۳۵ هزار روستا به اینترنت متصل هستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، اتصال روستاهای کشور به اینترنت، از جمله مهم‌ترین اهداف دولت است. یکی از اولین اقدامات وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم، بررسی وضعیت اتصال و کیفیت دسترسی روستاییان به اینترنت بود. در این بررسی مشخص شد، حدود ۲۰ درصد از روستاهای کل کشور به اینترنت متصل نیستند تا اتصال آن‌ها کیفیت قابل قبولی ندارد. به همین دلیل برنامه توسعه اینترنت روستایی را با جدیت بیشتر در دستور کار خود قرار دادند.

اواسط خردادماه سال جاری، «ایرج روحی»  مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایرنا گفت: از زمان استقرار دولت سیزدهم تا کنون، بیش از یک هزار و ۶۰۰ روستا به اینترنت متصل شده‌اند، از این تعداد روستا، برخی اصلا به اینترنت دسترسی نداشتند و دسترسی برخی دیگر بسیار ضعیف بود.

آخرین آمار مربوط به اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار که در سامانه «دیار» به روز می‌شود، حکایت از اتصال ۳۵ هزار و ۵۷ روستا به اینترنت دارد که نسبت به یک ماه قبل حدود ۲۰۰ روستای دیگر به اینترنت متصل شده‌اند.

اکنون ۱۲ هزار و ۹۱۹ از طریق شبکه پهن‌باند ثابت و ۳۴ هزار و ۱۴۳ روستا از طریق پهن‌باند سیار به اینترنت متصل هستند. ۳۸ هزار و ۴۰۲ روستا تلفن همراه روستایی و ۳۳ هزار و ۷۹ روستا دارای تلفن ثابت روستایی هستند.

بر اساس قولی که وزارت ارتباطات داده است تا پایان ۱۴۰۱، پوشش اینترنت روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور باید به ۹۵ درصد برسد. برای دستیابی به این هدف نیاز است اتصال اینترنت در بیش از ۲۰ روستای کشور به ۹۵ درصد برسد.

اکنون وضعیت اتصال روستاهای اصفهان (۹۴.۱ درصد)، کرمانشاه (۹۲.۸ درصد)، گیلان (۹۳.۵ درصد)، ایلام (۹۵.۲ درصد)، خراسان شمالی (۹۲.۵درصد)، هرمزگان (۹۱.۸ درصد)، خراسان رضوی (۹۰.۶ درصد)، سیستان و بلوچستان (۸۴.۴ درصد) کردستان با (۸۰.۸ درصد)، کهگیلویه و بویراحمد ( ۸۹.۲ درصد)، چهارمحال و بختیاری ( ۸۵.۹ درصد)، خوزستان (۸۹.۴ درصد)، لرستان (۸۵.۸ درصد)، زنجان (۸۷.۴ درصد)، آذربایجان غربی (۸۰.۸ درصد)، آذربایجان شرقی (۸۴.۲ درصد)، سمنان (۸۷.۶ درصد)، قزوین (۸۴ درصد)، کرمان (۸۱.۷ درصد)، فارس (۸۹.۳ درصد)، اردبیل (۸۳.۸ درصد) به اینترنت، کمتر از ۹۵ درصد است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *