هزار و ۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در تربت‌حیدریه فعالیت دارند

هزار و ۳۰۰ هنرمند صنایع دستی در تربت‌حیدریه فعالیت دارند

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت:هم اکنون در این شهرستان هزار و ۳۰۰ هنرمند در ۱۹ رشته صنایع دستی فعالیت دارند.

علی محمدی روز شنبه در حاشیه آیین آغاز برگزاری دوره‌های آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هنرمندان در ۵۳۲ کارگاه به فعالیت هنری، اشتغالزایی و آموزش هنرجو مشغول هستند.

وی ادامه داد: دوره‌های آموزشی در ۶ رشته دایر شده است که این رشته‌ها شامل آموزش ابریشم‌بافی، زری‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی، گلیم‌بافی، سوزن‌دوزی روی گلیم و مینای سفال است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه گفت: دوره‌های آموزشی به دلیل همزمانی با ایام فراغت تابستانی با اولویت آموزش صنایع‌دستی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و بانوان ادامه خواهد داشت.

محمدی افزود: دوره آموزشی بعضی از رشته‌ها نظیر سوزن‌دوزی روی گلیم و مینای سفال برای نخستین بار در شهرستان تربت حیدریه ارایه شده است.

وی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های هفته صنایع دستی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، افتتاح مرکز عقیق شناسی، تجلیل از پیشکسوتان حوزه صنایع دستی و برگزاری تور گردشگری ویژه هنرمندان است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *