پیشنهاد تاسیس ۵ یگان جدید پهپادی روی میز فرماندهان نیروی زمینی ارتش

پیشنهاد تاسیس ۵ یگان جدید پهپادی روی میز فرماندهان نیروی زمینی ارتش

فارس نوشت : امیر سرتیپ حیدری گفت: ما پیشنهاد تشکیل ۵ گروه پهپادی داده‌ایم و برای این کار با همان ظرفیت‌های پیشین به دنبال ایجاد این یگان‌ها در سطح نیروی زمینی هستیم.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه ٢٢ تیر در دوازدهمین جشنواره مالک اشتر نزاجا اظهار داشت: ولی امر مسلمین در اواخر سال گذشته بود که موضوع جهاد تبیین را به عنوان فریضه‌ای فوری، قطعی و همگانی با ویژگی‌های خاص خود تبیین کردند. ما در نیروی زمینی ارتش سه اصل ولایت محوری، عدالت محوری و شایسته‌سالاری را به عنوان اصول فرماندهی تعیین کردیم.

وی افزود: ولایت‌محوری به این معناست که هر چه مقام معظم رهبری اراده فرموده و اراده خواهند فرمود بایستی در نیروی زمینی ارتش تحقق پیدا کند. لذا، در جهاد تبیین نیز شاید پیشقدم‌ترین سازمان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیروی زمینی ارتش باشد که هیات جهاد تبیین را تشکیل داده و ٩ همایش استانی را برگزار کرده است تا اوامر حضرت آقا آن طور که مدنظر ایشان است، اتفاق بیفتد.

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه امروز ولی فقیه نمود عینی و مجسم صراط مستقیم الهی است، تصریح کرد: در نیروی زمینی ارتش اعتقاد داریم که ولایت‌فقیه صراط مستقیم ماست. اگر امروز نیروی زمینی ارتش موفقیت هایی داشته که به جشنواره سطح یک اشراف راهبردی فرماندهی کل قوا همراه بوده و توانسته به سطح یک راه پیدا کند، تنها رمز موفقیت ما این بوده که صرفا به اجرای آنچه که به عنوان منویات و تدابیر فرماندهی کل قوا به نیروی زمینی ابلاغ شده، معطوف شده‌ایم.

وی افزود: در نیروی زمینی ارتش از این شاخه و به آن شاخه پریدن پرهیز کرده‌ایم و تمرکز خود را صرفاً بر اجرای تدابیر فرمانده کل قوا معطوف کردیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ۳۰ طرح لبیک را امروز به‌عنوان فروع فرماندهی ایجاد کردیم و معتقدیم همین فروعات هستند که اگر درست اجرا شوند اصول را به نتیجه می‌رساند. در وهله نخست تغییر در ساختار نزاجا را در راستای چابک‌سازی نیروها در دستور کار خود قرار دادیم و تلاش کردیم تا نیروی زمینی از حالت گستردگی و پراکندگی خارج شده و به یگان‌های متحرک هجومی و واکنش سریع تبدیل شود.

وی با بیان اینکه کارآمد کردن یگان‌ها مطابق با نیاز عملیاتی از دیگر اهداف تغییر ساختاری در نزاجا است، خاطرنشان کرد: امروز ساختار عوض شده و در تلاش هستیم تا سلاح و تجهیزاتمان نیز مطابق با تغییر ساختاری ارتقا یابد و بر همین اساس نیز به سمت سلاح‌های دور زن و دقیق زن در حال حرکت هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان داشت: امروز یکی از ارکان اصلی پیشرفت تسلیحاتی در نزاجا ورود به عرصه پهپادی است که باید گفت از چندی پیش پیشرفته‌ترین پهپادها در خدمت نزاجا هستند که آثار آن در قرارگاه پهپادی ۳۱۳ ارتش دیده شد و پهپاد کروز و پهپاد حیدر نزاجا به رخ جهانیان کشیده شد و جهان با دیدن قدرت پهپادی ارتش انگشت به دهان ماند.

وی افزود: ما پیشنهاد ایجاد ۵ گروه پهپادی را به سلسله مراتب فرماندهی ارائه داده‌ایم و برای این کار نیز درخواست نیروی جدید نکرده و با همان ظرفیت‌های پیشین به دنبال ایجاد این یگان‌ها در سطح نزاجا هستیم.

امیر سرتیپ حیدری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *