برگزاری یادبود چهلمین روز رحلت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی در حرم مطهر امام

مراسم چهلمین روز درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود دعائی سرپرست پیشین موسسه اطلاعات عصر روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه در حرم مطهر امام خمینی(ره)برگزار شد.
به گزارش خبرنگار اطلاعات این آیین باشکوه با حضور یادگار گرامی امام، اعضای بیت امام، خانواده مرحوم دعایی، دکتر سید عباس صالحی نماینده ولی فقیه و سرپرست موسسه اطلاعات، محمد مهدی اسماعیلی، وزیرفرهنگ و ارشاداسلامی و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی از جمله سید محمد خاتمی، اسحاق جهانگیری، مجید انصاری، محمدرضا تابش، محمدعلی ابطحی، حسین مرعشی، جواد امام، مصطفی کواکبیان، حسین علایی و جمعی از مدیران و کارکنان موسسه اطلاعات و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
آیت الله سروش محلاتی در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به آیاتی از قرآن مجید که در آنها به ویژگی‌های انسان‌های اخلاق‌مدار و نیکوکار اشاره شده است، مرحوم دعایی را ازجمله انسان‌های دارای خصال نیکو و مردام‌دار برشمرد.
وی بعد از قرائت برخی از این آیات تأکید کرد: ما در عصر و زمانه خودمان، در حد آشنایی‌هایی که با افراد داریم، به حق می‌توانیم شهادت دهیم که یکی از انسان‌هایی که مشی و رفتار و شخصیتش یادآور این آیات بود و از این خط و مرزها در احترام و تکریم به انسان‌ها عبور کرده بود و دلش برای همه می‌سوخت، به همه احترام می‌گذاشت، تواضع و کرنش در برابر همه انسان‌ها داشت، مرحوم دعایی بود. وی با اشاره به آیه «و عبادالرحمن، الذین یمشون علی الارض هونا»، تصریح کرد: اگر کسی جز «عبادالرحمن بود» و جزو «عبادالرحمن» شد، حشر او هم با رحمان خواهد بود.
گفتنی است براساس گزارش پایگاه خبری جماران، در حاشیه مراسم چهلمین روز ارتحال مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود دعائی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی و آیت الله سید حسن خمینی با خانواده مرحوم دعائی دیدار و گفتگویی صمیمانه داشتند.
در این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی گفت: خدا به همه شما و بستگان عزیز صبر بدهد و به همه ما. همه ما عزاداریم واقعا. آقای دعائی برای همه ما عزیز بود. جای او برای همه ما خالی است و همه عزاداریم. واقعا هم فکر نمی کنم حالا حالاها اصلا جای ایشان که پر نمی‌شود هیچ، بتوانیم ما خودمان را آرام کنیم. نمی‌دانم در دنیای بدون آقای دعائی چگونه باید زندگی کرد. شما هم که نسبتی با آقای دعائی دارید انشاء‌الله روحیات آقای دعائی در همه شما هست. خداوند ایشان را قرین رحمت کند .
در ادامه آیت الله سید حسن خمینی هم گفت: خدا ان‌شاء‌الله آقای دعائی را قرین رحمت کند؛ ان‌شاء‌الله که دعای ایشان را از آن دنیا بدرقه حال همه شما و همه ما کند. آقای دعائی همیشه از کسانی بودند که به همه لطف و محبت داشتند، اما نسبت به آقای خاتمی نوع محبت و یک رفاقت خاصی داشتند. ان‌شاء‌الله که سایه حاج آقا هم مستدام باشد. به هر حال، ان‌شاء‌الله بتوانیم این داغ را تحمل کنیم. به هر نقطه این اتاق یا جاهای دیگر در حرم که نگاه می‌کنم، آقای دعائی در آنجا حضور داشتند. خداوند ایشان، مادر و پدرشان را رحمت کند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *