آتش سوزی در کالیفرنیا هزاران تن را آواره و صدها خانه را ویران کرد

آتش سوزی در کالیفرنیا هزاران تن را آواره و صدها خانه را ویران کرد

تهران – ایرنا – حرکت سریع طوفان آتشین موسوم به «میل فایر» در شمال کالیفرنیا حدود ۱۶۲۰ هکتار زمین را سوزاند و هزاران نفر از ساکنان این ایالت آمریکا را وادار به تخلیه خانه‌ها و مزرعه‌هایشان کرد.

به گزارش ایرنا،آسوشیتدپرس شنبه شب گزارش داد، مقامات آتش نشانی پس از مجروح شدن حداقل ۲نفر در مناطق روستایی کالیفرنایا اعلام کردند که آتش سوزی جنگلی در این ایالت آمریکا یک محله را درنوردیده و حدود ۱۰۰ خانه و ساختمان دیگر را ویران کرده است.

آتش سوزی میل فایر کمی قبل از ساعت یک بعد از ظهر جمعه به وقت محلی در شمال وید، شهری با ۲۶۰۰ نفر جمعیت در ۴۰۲ کیلومتری شمال سانفرانسیسکو آغاز شد. سپس شعله‌های آتش به سمت محله لینکلن هایتس هجوم برد، جایی که تعداد قابل توجهی از خانه‌ها در آتش سوختند و ساکنان مجبور به فرار شدند.

در پی این حادثه ۲ نفر به مرکز پزشکی مرسی شستا آورده شدند. حال یکی از آنها پایدار بود و دیگری به مرکز پزشکی یو سی دیویس که دارای بخش سوختگی است منتقل شد.

فیل آنزو، رئیس واحد آتش‌نشانی این منطقه گفت که خدمه شبانه روز برای محافظت از سازه‌ها در وید و در یک بخش فرعی در شرق به نام Carrick Addition کار می‌کنند.

او گفت: «خطرهای زیادی در مورد طوفان آتشین میل فایر وجود دارد. خانه‌های زیادی در سر راه این طوفان وجود دارد.»

البته شرایط آب و هوایی یک شبه بهبود یافت و آتش نشانان توانستند آتش را مهار کنند، اما آتش سوزی دیگری به نام آتش سوزی کوهستانی که در روز جمعه در شمال غربی وید (Weed) رخ داد، به طور قابل توجهی افزایش یافت.

آنزو تخمین زده است که حدود صد خانه و ساختمان‌های دیگر در آتش میل فایر از بین رفته‌ و هزاران نفر از خانه و کاشانه خود آواره شدند.

به گفته شرکت برق پاسیفیکورپ، تقریباً در زمان شروع آتش سوزی، قطعی برق گزارش شد که حدود ۹۰۰۰ مشترک را تحت تأثیر قرار داد و چندین هزار نفر تا اواخر شب به دلیل آتش سوزی بدون برق ماندند.

این سومین آتش‌سوزی بزرگ جنگلی در چند روز گذشته در کالیفرنیا بود، که اکنون بر اثر یک موج گرما در حال اوج گرفتن است. انتظار می‌رود دمای هوا در بسیاری از مناطق تا چند روز آینده از مرز ۳۷.۷ درجه عبور کند.

کالیفرنیا طی چند سال اخیر در خشکسالی عمیق قرار دارد.

دانشمندان می گویند که بحران آب و هوایی غرب را در سه دهه گذشته گرمتر و خشک‌تر کرده و همچنان آب و هوا را تحت تاثیر شدید قرار داده و آتش سوزی‌های جنگلی را مکرر و مخرب تر می‌کند.

در پنج سال گذشته، کالیفرنیا بزرگترین و مخرب‌ترین آتش سوزی‌های تاریخ ایالت را تجربه کرده است. شهر وید این ایالت از سال ۲۰۱۴ شاهد سه آتش سوزی بزرگ بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *