تجمع تعدادی دانشجو در دانشگاه‌های تهران در پی درگذشت مهسا امینی

تجمع تعدادی دانشجو در دانشگاه‌های تهران در پی درگذشت مهسا امینی

تعدادی از دانشجویان دانشگاه های امیرکبیر، بهشتی، تهران، علامه و تربیت مدرس در پی درگذشت مهسا امینی تجمعاتی در دانشگاه های تهران برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، جمعی از دانشجویان دانشگاه های تهران در پی درگذشت مهسا امینی تجمعاتی را در سطح دانشگاه برگزار کردند.

در این تجمعات دانشجویانی از دانشگاه های امیرکبیر، تهران، شهید بهشتی، علامه و تربیت مدرس حضور اعتراضی داشتند؛ تجمع‌کنندگان با سردادن شعارهایی خواستار بررسی دقیق ماجرای فوت مهسا امینی شدند.

«مهسا امینی» دختر۲۲ ساله، عصر روز سه‌شنبه ۲۲ شهریور توسط پلیس امنیت اخلاقی برای گذراندن کلاس توجیهی به یکی از مراکز فراجا منتقل و در آنجا دچار حمله قلبی شد و پس از سه روز بیهوشی، روز جمعه ۲۵ شهریور در یکی از بیمارستان های تهران جان باخت.

در پی این حادثه رئیس‌جمهور به وزیر کشور دستور داد علت و جزئیات حادثه را با فوریت و دقت به‌شکل ویژه‌ای بررسی و نتیجه را گزارش کند.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان هم در گفت‌وگوی تلفنی با خانواه خانم «امینی» ضمن ابراز همدردی با خانواده امینی اعلام کرد که دستور دادم تا بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند و مطمئن باشید این موضوع را از دستگاه‌های مسئول مطالبه خواهم کرد تا ابعاد آن روشن شود؛ دختر شما همچون دختر خود من است و احساس من این است که این حادثه برای یکی از عزیزان خود من پیش آمده است.

حجت الاسلام اژه ای رئیس قوه قضائیه هم با اشاره به ماجرای فوت مهسا امینی ضمن اطمینان به خانواده مهسا امینی برای پیگیری سریع پرونده ‌‌گفت: تکلیف دشمنان معلوم است؛ اما برخی افراد نیز در قضیه پیش‌آمده غفلت کرده و بد امتحان پس دادند.

استاندار کردستان و فرمانده سپاه کردستان هم با حضور در منزل خانواده امینی ضمن ابراز تسلیت، قول داد موضوع به صورت دقیق مورد بررسی دستگاه های مختلف قرار گیرد.

همچنین القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران و سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت هم توضیحاتی درباره پرونده جان‌باختن مهسا امینی ارائه کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *