ورود گروه‌های قومی به ماجرای مهسا امینی؛ آتش زدن پرچم ملی ایران نشانه چیست؟

ورود گروه‌های قومی به ماجرای مهسا امینی؛ آتش زدن پرچم ملی ایران نشانه چیست؟

تهران – ایرنا – ماجرای درگذشت مهسا امینی در جریان حضور در مرکز پلیس امنیت اخلاقی، طی روزهای گذشته با واکنش های گسترده ای در فضای مجازی و همچنین در میان افکار عمومی مواجه بوده است.

به گزارش ایرنا، در این میان برخی جریانات در داخل و خارج تلاش کردند، مطالبه عمومی شکل گرفته برای رسیدگی دقیق به هرگوهه قصور در ماجرای تلخ پیش آمده را به انحراف بکشانند.

شب گذشته تجمعاتی محدود در برخی شهرهای کشور به ویژه تهران شکل گرفت که اتفاقات پیش آمده در آنها حکایت از یک برنامه ریزی پنهانی در جهت به آشوب کشاندن اعتراضات داشت.

در جریان همین تجمعات برخی حاضران ضمن سردادن شعارهای ساختارشکنانه، در اقدامی عجیب و قابل تامل پرچم ایران را به آتش کشیدند.

این اقدام زمانی قابل تامل تر می شود که برخی گروه های دارای گرایش های پان کردی، پژاک و کومله و … طی روزهای گذشته به شکل پرحجمی تصاویر پرچم کردستان عراق را در کنار تصویر مرحومه مهسا امینی منتشر می کنند.

در همین حال تماس تلفنی مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با خانواده مرحومه که ظاهرا با هدف همدردی انجام شده، نشان می دهد که گروه های نزدیک به جریان پان کردی، تلاش می کنند ماجرای درگذشت مهسا امینی را تبدیل به دوقطبی تنش آفرین کنند.

حتی خانواده مهسا امینی نیز در بر ضرورت حفظ یکپارچگی ملی تاکید کرده اند اما از روزگذشته، تلاش های گسترده ای برای انتصاب آن مرحومه به جریانات پان کردی آغاز شده است.

انتشار عکس طراحی شده مرحومه مهسا امینی توسط یکی از بازیگران خارج نشین با نماد پرچم اقلیم کردستان نشان دهنده طراحی ایجاد تحرکات قومی در کشور است.

این در حالی است که برخی برنامه ریزی گسترده برای ایجاد تجمع و تخریب اموال عمومی را نشانه ای از احتمال سناریوسازی برای ماجرای درگذشت مرحوم مهسا امینی می دانند.

محسن منصوری استاندار تهران نیز با اشاره به برخی التهابات روز گذشته تهران گفت: «عناصر اصلی هسته های اولیه تجمعات امشب تهران کاملا سازماندهی شده، آموزش دیده و با برنامه به دنبال ایجاد اغتشاش در تهران بودند.»

وی تاکید کرد که «آتش زدن پرچم، ریختن گازوییل در معابر، پرتاب سنگ، حمله به پلیس، آتش زدن موتور و سطل زباله، تخریب اموال عمومی و …کار مردم عادی نیست.»

به نظر می رسد با توجه به تلاش های برخی جریان های خاص برای تداوم حرکت های تنش آفرین و همچنین اقدامات صورت گرفته برای حرکت تنش ها به سمت موضوعات قومی، دستگاه امنیتی و اطلاعاتی می توانند اقدامات چند روز اخیر این جریانات را مورد بررسی و تحقیق جدی قرار دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *