نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: همکاری ایران و روسیه خطر جدی برای اسرائیل است

 

سرویس خارجی: «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که همکاری بین روسیه و ایران تهدیدی جدی نه تنها برای اسرائیل بلکه برای اوکراین، اروپا و کل جهان است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد، ایران یک دولت خطرناک است و این واقعیت که روسیه با آن کار می‌کند کل دنیا را در خطر قرار می‌دهد. وی همچنین از استفاده ادعایی نیروهای ارتش روسیه از پهپادهای ایرانی انتقاد کرد. این در حالی است که ایران هرگونه ارسال تسلیحات از جمله پهپاد به روسیه را رد کرده و آن را فضاسازی کشورهای غربی برای تشدید فشارها علیه تهران خوانده است. در خبری دیگر منابع اسرائیلی اعلام کردند که بالغ بر ۳۰ هزار تیر فشنگ از یک پایگاه رژیم صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی سرقت شد. منابع خبری اسرائیلی اذعان کردند که مقادیر زیادی گلوله از یک پایگاه رژیم موقت صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی سرقت شده است.منابع خبری عبری می‌گویند پلیس این رژیم تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است.
در خبری دیگر سخنگوی سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست به بازداشت‌های طولانی‌مدت و بدون طی شدن روند قضایی فلسطینی‌ها پایان دهد. «استیفان دوجاریک» گفت از اسرائیل می خواهیم به «بازداشت اداری» فلسطینی‌ها خاتمه دهد، بازداشتی که فرد برای مدت طولانی و گاهی تا چندین سال در بازداشت می‌ماند، بدون اینکه اتهامی متوجه وی باشد. او گفت: سازمان ملل بارها و مکررا از اسرائیل خواسته است به بازداشت اداری خاتمه دهد؛ یا افراد بازداشتی را آزاد کند یا اگر جرمی مرتکب شده‌اند، تفهیم اتهام شوند.در رویدادی دیگر یک هیأت انگلیسی ضمن بازدید از شهر قدس اشغالی امکان انتقال سفارت این کشور به این شهر را بررسی کرد.روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» با اعلام این خبر نوشت که «لیز تراس» نخست وزیر انگلیس پیش از استعفا، خواستار بررسی امکان انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی شده بود.یکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *