اعتراض هزاران آلمانی در همبستگی با اعتراضات اروپا در برابر بحران انرژی

به گفته سازمان دهندگان اعتراضات اخیر در آلمان با اتحادی در بین گروه‌های جامعه مدنی آلمان، حداقل ۲۴۰۰۰ نفر در برلین، دوسلدورف، درسدن، فرانکفورت، ماین، هانوفر و اشتوتگارت در اعتراضات شرکت کردند.

اعتراض هزاران آلمانی در همبستگی با اعتراضات اروپا در برابر بحران انرژی

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری DPA آلمان، چندین هزار آلمانی‌ در روز تعطیل کاری (یکشنبه ۲۴ اکتبر) در سراسر آلمان به خیابان‌ها آمدند و خواستار همبستگی با سایر اعتراضات شکل گرفته در اروپا برای توزیع مجدد ثروت در آستانه در بحران انرژی شدند.

این معترضان که با فراخوان احزاب سیاسی مخالف دولت و تشکل‌های صنفی به خیابان آمده بودند، با شعار «پاییز همبستگی: ایجاد امنیت اجتماعی، تسریع انتقال انرژی» راهپیمایی خود را آغاز کرده و خواستار کمک هدفمند برای افراد کم درآمد، اخذ مالیات‌های بیشتر از ثروتمندان و آزادی بیشتر برای انتقال انرژی پایدار شدند.

به گفته سازمان‌دهندگان اعتراضات اخیر در آلمان با اتحاد در بین گروه‌های جامعه مدنی آلمان، حداقل ۲۴۰۰۰ نفر در برلین، دوسلدورف، درسدن، فرانکفورت، ماین، هانوفر و اشتوتگارت در اعتراضات شرکت کردند اما خبرگزاری DPA اعلام کرده است که پلیس تخمین می‌زند تعداد حاضرین در اجتماع معترضان کمتر باشد.

سازمان‌دهندگان در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «در زمستان سخت پیش‌رو به دلیل بحران جنگ اوکراین و کمبود سوخت، برای جلوگیری از فروپاشی جامعه آلمان -که با بحران مهاجران و اشتغال و مسائل محیط زیستی درگیر است- مشارکت همه نسل‌های آلمانی و تدبیر دوباره درباره مسئله اوکراین لازم و ضروری است.»

آلمان با مجموعه‌ای از بسته‌های امدادی برای خانوارها و مشاغل -که به طور مداوم در اندازه و گسترش آن افزایش یافته است- به بحران انرژی پاسخ داده است.

دولت در ماه سپتامبر یک «سپر دفاعی مقابل بحران جنگ و انرژی» طرحی ۲۰۰ میلیارد یورویی ارائه کرد که شامل طرح‌هایی برای کاهش قیمت گاز و برق است. یک روز قبل از اعتراضات، پارلمان آلمان از این پیشنهاد حمایت کرد.

پیش از این، دولت حدود ۹۵ میلیارد یورو بودجه حمایتی اختصاص داده بود که در سه برنامه کمکی شامل کاهش مالیات بر بنزین، بلیت ۹ یورویی با نرخ ثابت برای حمل و نقل عمومی و حفظ موقت قیمت سوخت برای حمل و نقل و ساختمان ها، تا نیمه زمستان (اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی) تخصیص داده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *