حمله پهپادی اسرائیل به تانکر‌های ایرانی حامل سوخت برای لبنان با ۲۵ شهید

سرویس خارجی: کاروانی از کامیون‌های حامل سوخت ایران برای لبنان در نوار مرزی عراق-سوریه هدف حمله پهپادی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

شبکه المیادین به نقل از منابع محلی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پشت این حمله قرار دارد. منابع رسانه‌ای عراق هم از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکرهای ایرانی حامل سوخت برای لبنان در خاک سوریه خبر دادند.منابع عراقی اعلام کردند: حمله علیه نقاطی در خاک سوریه واقع در فاصله ۲۵متری مرز عراق انجام شد.

شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق نیز در این رابطه به نقل از یک منبع امنیتی که هویتش را فاش نکرد، گزارش داد: صدای انفجارهایی در نزدیکی مرزهای این کشور با سوریه شنیده شد و پس از آن شاهد پرواز گسترده جنگنده‌ها بر فراز منطقه بودیم.این منبع در ادامه گفت: گزارش‌هایی مبنی بر حمله پهپادی به خودروهای امدادرسان و تانکرهای سوخت دریافت شد. پیشتر منابع رسانه‌ای عراقی اعلام کرده بودند پهپادهای ارتش آمریکا این حمله را انجام دادند اما ارتش آمریکا این مطلب را تکذیب و تنها وقوع انفجارها در این منطقه را

تایید کرد.

سنتکام، ستاد فرماندهی نیروهای آمریکا هم گفت این حملات هوایی در منطقه القائم در مرز عراق و سوریه روی داد اما کار آنها نبوده است و مشغول تحقیق درباره آن هستند. در همین حال اعضای دو گروه شبه‌نظامی مستقر در سوریه اعلام کردند مسئولیت این حمله را بر عهده می‌گیرند. شبکه خبری صابرین نیوز وابسته به‌ الحشدالشعبی نیز از شهادت ۲۵تن از اعضای این گروه مقاومتی در این حمله هوایی خبر داد. به‌ گزارش صابرین‌نیوز، ۲۱تن دیگر نیز در جریان این حمله مجروح شدند.

رسانه‌های عراقی هم جزئیات جدیدی از این حمله منتشر کردند. وبگاه «بغداد الیوم» با انتشار این خبر نوشت که «جبار المعموری» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) اعلام کرد که دلیل این انفجار، هدف قرار گرفتن یک محموله کمک‌های ایران به لبنان در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم بود. وی اعلام کرد: سه پهپاد اسرائیلی محموله کمک‌های سوختی ایران به لبنان را در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم در غرب عراق هدف قرار دادند که طبق اطلاعات به دست آمده، خسارات مالی و جانی به همراه داشت. به گفته المعموری، این اقدام در چارچوب سیاست تل‌آویو و متحدانش در گرسنه نگه داشتن ملت‌ها و قطع کمک‌ها برای پایان دادن به بحران انرژی در بیروت و سایر شهرهای لبنان صورت گرفت. به گفته وی ورود و خروج محموله‌های سوخت کاملا به صورت رسمی و طبق توافقنامه‌های امضا شده میان ایران و کشورهای عراق، سوریه و لبنان صورت می‌گیرد و این محموله سوختی قرار بود مانند زمستان سال گذشته به دست لبنانی‌ها برسد. برخی منابع رسانه‌ای عراقی هم نوشتند که ۲۲تانکر سوخت قرار بود وارد سوریه شوند اما پس از عبورهشت تانکر از گذرگاه مرزی القائم و ورود به سوریه، در فاصله ۲۰۰متری مرز و در داخل خاک سوریه هدف قرار گرفتند و به همین دلیل سایر تانکرها همچنان در خاک عراق باقی ماندند. از سوی دیگر، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» نوشت که تنها چند ساعت پس از این حمله هوایی علیه مرزهای سوریه و عراق، یک عملیات شناسایی آمریکایی در شرق سوریه انجام شد و یک فروند هواپیمای اطلاعاتی و جنگ الکترونیک متعلق به نیروی هوایی آمریکا که از پایگاه العدید قطر به پرواز درآمده بود، عملیات شناسایی در امتداد مرز سوریه و عراق انجام داد.

به نوشته صابرین نیوز، علاوه بر آن، دومین هواپیمای نظامی آمریکا به عنوان یک پلتفرم ارتباطی و حلقه ارتباطی هوابرد و مأموریت‌های اطلاعات الکترونیک در حال پرواز بر فراز منطقه القائم در مرزهای عراق و سوریه بود و در نزدیکی محل هدف قرار دادن تانکرهای سوخت ایرانی در مرز القائم، اقدام به گشت زنی کرد.پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *