۷۰ عکاس و مستندساز در جشنواره ملی زعفران تربت‌حیدریه شرکت کردند

۷۰ عکاس و مستندساز در جشنواره ملی زعفران تربت‌حیدریه شرکت کردند

تربت‌حیدریه – ایرنا- دبیر هفتمین جشنواره ملی عکس زعفران تربت‌حیدریه گفت: از مجموع ۷۰ عکاس و مستندسازی که برای حضور در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند، تاکنون ۴۰ نفر وارد خراسان رضوی شده و در سطح مزارع زعفران تربت‌حیدریه و زاوه مشغول فعالیت حرفه‌ای هستند.

علی عمرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فراخوان اولیه جشنواره ملی زعفران تربت حیدریه هفتم آبان ماه جاری از طریق سامانه‌های پرمخاطب و معتبر عکاسی اطلاع‌رسانی شده است.

وی بیان کرد: شرکت کنندگان تا پنجشنبه شب می‌توانند آثار خود را در زمینه کاشت، داشت، برداشت، پرکنی، فرآوری و موضوعات مرتبط با زعفران به آدرس اینترنتی: Info@saffronfestival.com ارسال کنند.

۷۰ عکاس و مستندساز در جشنواره ملی زعفران تربت‌حیدریه شرکت کردند

دبیر جشنواره ملی عکس  زعفران با بیان اینکه آثار رسیده در سه بخش اصلی، ویژه و جنبی ارزیابی می شود، گفت: امسال بخش آرشیو شامل عکس و فیلم‌های مربوط به سال‌های قبل نیز به موضوعات جشنواره ملی زعفران تربت حیدریه اضافه شده‌ است.

عمرانی اظهار داشت: جشنواره ملی زعفران تربت حیدریه در تقویم کاری وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارد و بزودی دبیرخانه دایمی این جشنواره بزودی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه دایر شود.

وی همچنین گفت: داوری جشنواره مزبور را “کمال‌الدین شاهرخ، محمد ستاری، محمدرضا شریف‌زاده، ناصر محمدی و عادل عزیزی” بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، بر اساس بر آمارهای منتشره؛ از مجموع ۱۲۰ هزار هکتار زمین های زیر کشت زعفران کشور، ۹۱ هزار هکتار در خراسان رضوی معادل ۷۶ درصد قرار دارد که از این میزان دستکم ۳۰ هزار هکتار مربوط به شهرستان تربت‌حیدریه است.

تولید زعفران مازاد بر نیاز کشاورزان تربت حیدریه ۳۵ تن محصول خشک است و با احتساب حومه به ۶۰ تن می رسد که بالاترین میزان جهانی (در یک منطقه) است، ضمن اینکه استانهای خراسان رضوی و جنوبی به لحاظ کمی و کیفی رتبه اول تولید زعفران جهان را در اختیار دارند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *