( انتخابی ژرف): برگرفته از کتاب هر روز برای همان روز  نوشته استاد مسعود مهدوی پور

  ( انتخابی ژرف): برگرفته از کتاب هر روز برای همان روز  نوشته استاد مسعود مهدوی پور

 

 

شرایطی را که در آن زندگی می‌کنید هر قدر هم ناپسند باشد پیش از اینکه ارتعاشات مخرب آن شما را از پا درآورد انتخاب و از آن

 خود کنید هر قدر پرتوان تر این کار بزرگ را انجام دهید به همان نسبت زودتر به آرامش و اطمینان میرسید. اگر شما هم اکنون آن را انتخاب نکنید سرانجام همان موضوع که با آن کشمکش دارید شما را انتخاب و شکار خود میکند و به آسانی قربانی آن ماجرا میشوید و در نهایت در دام افسردگی خواهید افتاد.

انتخاب واقعی به هیچ وجه نصفه نیمه مثلاً سی درصد یا هشتاد درصد نیست. انتخاب یا صد درصد است و یا اصلاً وجود ندارد اگر بخشی از شرایط را انتخاب کرده باشید و با بخشی دیگر دائماً ناسازگار بوده و جنگ داشته باشید چیزی تغییر نمی کند و به دلیل وجود تضاد با شرایط همچنان نا آرامی و استرس وجود خواهد داشت. انتخاب در یک لحظه اتفاق میافتد و به محض انجام شدن تمام استرسها پایان می یابد ولی مقدمه آتشی که آن تصمیم واقعی را به جوش میآورد در طول سالها ساخته میشود میتوان گفت انتخاب کردن یک قربانی دادن بزرگ است قربانی کردن سستی و تردید، غرور و بی مسئولیتی و مقصر شناختن دیگران برای به دست آوردن ثبات و یگانگی

کسی که این عمل متحول را انجام داده است از آن، زمان شرایط بیرون یا دیگری را مسبب حال بد خود نمیداند او میتواند کارهای بزرگ انجام دهد و مسلط به احساسات و افکار خویش است؛ زیرا جعبه ی کنترل احساسات و حال خود را از دست دیگران و شرایط پس گرفته و در این جایگاه آرام و انتخاب شده مسئولیت تمامی حسها و احوال خویش را خود به عهده دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *