صدها پلیس انگلیس به جرم سوء استفاده جنسی اخراج می‌شوند

صدها پلیس انگلیس به جرم سوء استفاده جنسی اخراج می‌شوند

تهران-ایرنا- بلندپایه‌ترین مقام پلیس انگلیس گفت: صدها پلیس به جرم سوء استفاده جنسی به عنوان بخشی از برنامه پاکسازی پلیس متروپولیتن (The Met) اخراج خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مارک رولی کمیسر لندن به عنوان بلندپایه‌ترین پلیس، سه‌شنبه در حالی که پس از اعتراف یک افسر پلیس به تجاوزهای جنسی زنجیره‌ای در پی جلب اعتماد عمومی بود، اعلام کرد: صدها پلیس متروپولیتن به جرم سوء استفاده جنسی اخراج می‌شوند.

پلیس متروپولیتن که در سال‌های اخیر با رسوایی‌های متعددی روبه‌رو شده است، پس از اعتراف دیوید کریک ۴۸ ساله به ۲۴ مورد تجاوز جنسی در طول دو دهه خدمت خود به عنوان یک افسر پلیس، بیش از پیش در بحران بیشتری فرو رفته است.

این پرونده پس از افشای یکسری تخلفات جدی در این پلیس که بزرگ‌ترین نیروی انتظامی در انگلیس با بیش از ۴۳ هزار افسر و کارمند محسوب می‌شود، به جریان افتاده است.

رولی که چهار ماه پیش برای رهبری این پاکسازی انتخاب شد، گفت: تحقیقات در مورد حدود ۸۰۰ افسر با بیش از یکهزار مورد ادعای سوءاستفاده جنسی و بی توجهی به گزارش‌های خشونت خانگی در جریان است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشاغل پلیس متروپل به عنوان بخشی از این روند از بین خواهند رفت.

کمیسر لندن روز سه‌شنبه اظهار کرد: ده‌ها هزار مرد و زن فوق‌العاده در میان نیروها حضور دارند، اما صدها نفر هم هستند که نباید در جمع این نیروها باشند و نیروهای مشکل‌دار باید پاکسازی شوند.

وی خاطرنشان کرد: به طور سیستماتیک هر یک از اعضای ستادی و افسران پلیس که دارای سابقه سوءاستفاده خانوادگی یا خشونت جنسی هستند، بررسی می‌شود.

فساد، نژادپرستی و زن‌ستیزی در پلیس لندن

اعتماد عمومی به پلیس لندن با افشای فرهنگ فساد، نژادپرستی و زن‌ستیزی ضربه خورده است.

در سال‌های اخیر، یکی از افسران پلیس به جرم تجاوز و قتل زنی را که هنگام رفتن به خانه‌اش ربوده بود، راهی زندان شد. افسر دیگری به دلیل عضویت در یک گروه نئونازی محکوم شد، دو نفر دیگر به جرم اشتراک گذاشتن تصاویری از صحنه جنایت پس از قتل دو خواهر زندانی شدند، شنود گفت‌وگوی یک تیم دو نفره پلیس حکایت از بحث‌هایی در مورد ضرب و شتم زنان داشت یا افسر پلیس دیگری که به همکار خانم خود پیامک داده و او را به تجاوز جنسی تهدید کرده بود.

سوئلا براورمن وزیر کشور انگلیس به نمایندگان مجلس این کشور گفت که او به اقدامات هیات رسیدگی‌کننده به این تخلفات دلگرم شده است.

پرونده پلیس متروپولیتن از سال ۲۰۲۱ موضوع یک بررسی مستقل بوده است. یافته‌های اولیه‌ نشان می‌دهد که اصلاحات اساسی در رابطه با رسیدگی به اتهامات سوءرفتار افسران این نیرو، مورد نیاز است.

پرونده کریک، یکی از مجرمان جنسی بریتانیا است که از سال‌ ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۰ به ۲۴ مورد تجاوز اعتراف کرده است.

او قبلاً در مورد ۹ مورد از جمله اتهامات آزار و اذیت، حمله و تجاوز جنسی از سال‌ ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱ مورد توجه پلیس قرار گرفته بود، اما در آخر به هیچ جرمی متهم نشد.

کریک از موقعیت و قدرت شغلی خود برای کنترل و ارعاب قربانیان‌اش استفاده کرده و به آنها گفته بود که هیچ‌کس حرف آنها را در برابر یک افسر پلیس در حال خدمت باور نخواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *