فرودگاه بزرگ گناباد پس از ۲۷ سال انتظار آماده بهره‌برداری شد

گناباد-ایرنا- رییس مجمع نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: فرودگاه بزرگ گناباد که از آغاز عملیات احداث آن ۲۷ سال می گذرد با صرف ۲ هزار میلیارد هزینه برای ساخت و تکمیل آن، اکنون آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد صفایی دلویی روز پنج شنبه در نشست خبری در گناباد افزود: با بهره برداری از فرودگاه گناباد که در دهه فجر امسال با حضور رییس مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد، گامهای مهمی برای توسعه و رونق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این منطقه برداشته می شود.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست هر هفته ای ۲ پرواز از طریق فرودگاه گناباد انجام می شود، تصریح کرد: یکی از این ایرلاین ها، هواپیمایی ماهان است و با توجه به قابلیتهای خاص این منطقه باید در کنار جابجایی مسافر از این ظرفیت برای انتقال کالا و محصولات صادراتی در بخش کشاورزی و به خصوص محصولات خاصی مانند پسته و زعفران بهره گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرودگاه گناباد قابلیت جابجایی مسافر ۱۰ شهرستان جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی را دارد و در توسعه کمی و کیفی سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران و سهولت بخشی در رونق تولید در گستره این مناطق نقش مهمی دارد.

صفایی دلویی با اشاره به قابلیتهای گناباد در زمینه گردشگری سلامت گفت: باید از ظرفیت افتتاح این فرودگاه برای توسعه این گردشگری در منطقه حداکثر بهره را گرفت.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست خبری با اشاره به اینکه اعتراض و اغتشاش ۲ مقوله جدا از یکدیگرند، گفت: یاید بستر برای بیان فضای اعتراض در جامعه ایجاد شود تا به دور از هر گونه اغتشاش و ناآرامی و به صورت مسالمت آمیز آحاد جامعه بتوانند اعتراضهای خود را مطرح کنند.

وی افزود: برای مبارزه با فساد باید مسوولان ذیربط در بخشهای مختلف توجه ویژه و جدی به این مقوله داشته باشند.

گناباد از معدود شهرهای کشور است که پیش از انقلاب نیز دارای فرودگاه بوده است که به دلایل فنی و زیربنایی بعد از مدتی تعطیل شده و پس از انقلاب در سال ۱۳۷۰ با متروکه ‌ماندن محل سابق فرودگاه، محل جدیدی برای ساخت فرودگاه در نظر گرفته شده است.

مراحل اجرایی ساخت فرودگاه گناباد از سال ۱۳۷۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۸۳ فقط باند خاکی آن اجرا شد و از آن زمان تا ابتدای سال ۱۳۹۵ بتن ریزی و تکمیل پهنای باند فرودگاه به اتمام رسید و مرحله دوم ساخت فرودگاه گناباد شامل پایانه آن نیز تیرماه ۱۳۹۴ از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شد و از شهریور این سال گودبرداری و بتن ریزی سالن فرودگاه به انجام رسید و روند احداث آن در ۲ سال گذشته سرعت یافت.

فرودگاه در حال احداث گناباد دارای زمینی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و ۲ هزار و ۷۰۰ متر باند به عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد و بعد از راه اندازی به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار، در منطقه جنوب خراسان رضوی فعالیت خواهد داشت.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *