ده‌ها هزار کارگر راه‌آهن انگلیس اعتصاب می‌کنند

ده‌ها هزار کارگر راه‌آهن انگلیس اعتصاب می‌کنند

تهران-ایرنا- اتحادیه راه‌آهن، دریانوردی و حمل و نقل بریتانیا (RMT) اعلام کرد، ده‌ها هزار کارگر راه‌آهن در انگلیس بار دیگر به دلیل دست نیافتن به توافق با کارفرمایان برای افزایش دستمزدها، دست به اعتصاب خواهند زد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، اعضای اتحادیه «آر ام تی» متشکل از ۱۴ اپراتور قطار در روزهای ۱۶، ۱۸ و ۳۰ مارس و اول آوریل(۲۷،۲۵ اسفند، ۱۰ و ۱۲فروردین) دست از کار خواهند کشید.

این اتحادیه هفته گذشته پیشنهادات کارفرمایان را رد کرد و گفت که در روزهای آینده اعتصابات پایدار و هدفمندی را برگزار خواهد کرد.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: «آر ام تی» به دنبال پیشنهادی بدون قید و شرط از سوی اپراتورهای راه‌آهن و شبکه ریلی بریتانیا است.

این اتحادیه از پیشنهاد افزایش ۵ درصدی دستمزدها به عنون پیشنهاد «وحشتناک» یاد کرد و افزود: کارکنان راه‌آهن همچنین ممنوعیت اضافه‌کاری را اعمال می‌کنند که باعث توقف عملیات تعمیر و نگهداری از اواسط مارس تا پایان آوریل می‌شود.

میک لینچ دبیر کل «آر ام تی» گفت: دولت دستور جدیدی به کارفرمایان راه‌آهن در خصوص ارائه پیشنهاد توافقی جدید در مورد دستمزدها، شرایط کاری و امنیت شغلی صادر نکرده است.

تیم شوولر، مذاکره کننده ارشد کارکنان شبکه ریلی بریتانیا نیز گفت: هزاران کارمند به ما می‌گویند که پیشنهاد بهتری می‌خواهند، پیشنهادی به ارزش حداقل ۹ درصد افزایش حقوق در طول ۲ سال که برای حداقل دستمزد به بیش از ۱۴ درصد افزایش یابد، امنیت شغلی را بدون خطر اخراج اجباری فراهم کند و برای کارکنان حمل و نقل ریلی تخفیف ۷۵ درصدی در خرید بلیت قطارها را به همراه داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *