اعزام بیماران منطقه تربت‌حیدریه به مشهد ۹۰ درصد کاهش یافت

 

تربت‌حیدریه – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: میزان ارجاع و اعزام بیماران زیر پوشش این دانشگاه به مشهد جهت درمان، با افتتاح بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی امام حسین(ع) تربت‌حیدریه، ۹۰ درصد کاهش یافت و به کمتر از ۱۰ درصد رسید.

به گزارش ایرنا، دکتر حسین ابراهیمی پور روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت افزود: بیمارستان امام حسین تربت حیدریه سال گذشته به بهره برداری رسید که با افتتاح این مرکز درمانی، بیشتر بیمارانی که پیش از این جهت درمان به مشهد اعزام می شدند، در همین بیمارستان معالجه می شوند.

وی بیان کرد: اکنون مرکز شیمی درمانی و غربالگری سرطان بیمارستان امام حسین (ع) در حال ساخت است که با کمک افراد نیکوکار و جذب بودجه وزارتی بخش شیمی درمانی تا چند ماه آینده فعال می شود.

ابراهیمی پور ادامه داد: اگر بر اساس طرح توسعه منطقه بخواهیم عمل کنیم و حداقل برای ۴۰ سال آینده نیاز به مرکز درمانی جدیدی نداشته‌ باشیم، ضروریست برای توسعه بیمارستان امام حسین(ع) زمین‌های اطراف تملک شود که اکنون ۳.۵ هکتار آن انجام شده، اما دست کم به تملک ۱۰ هکتار زمین دیگر نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین لازم است بیمارستان امام حسین(ع) در حوزه دارویی، آزمایشگاهی و تصویربرداری تقویت شود تا مفهوم جامعیت کلی اتفاق بیفتد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: این دانشگاه بیش از ۳۷۳ هزار نفر جمعیت را در سه شهرستان تربت حیدریه، زاوه و مه ولات زیر پوشش دارد که افزون بر ۱۸۷ هزار نفر از این تعداد در مناطق روستایی ساکن هستند.

وی با اشاره به اقدامات این دانشگاه در سال گذشته گفت: بهره برداری از ۱۹ پروژه عمرانی با زیر بنای ۲۸ هزار متر مربع از این جمله است و اکنون بزرگترین پروژه آموزشی، پژوهشی یعنی پردیس دانشگاه و خوابگاه دانشجویی در حال ساخت است و خرداد امسال آماده بهره‌برداری است.

دبیر المپیاد پزشکی کشور همچنین گفت: اکنون ۲۴ خانه بهداشت در دست ساخت یا نوسازی است و با اتمام این پروژه ها و همچنین افتتاح مراکز سلامت نسر و رودمعجن به لحاظ استانداردهای زیر ساخت کشوری چالشی نخواهیم داشت.

ابراهیمی پور با اشاره به تکمیل ۲ بیمارستان مه‌ولات و زاوه نیز بیان کرد: پروژه بیمارستان زاوه به لحاظ ساختمانی تمام و در مرحله جذب پزشک و پرستار و نیروی تخصصی به تعداد ۱۰۰ نفر است که به تازگی در اولویت استخدام‌ وزارت بهداشت قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه افزود: بیمارستان امام رضا(ع) مه‌ولات از ابتدا اتاق عمل فعالی نداشت و با هماهنگی‌های لازم در تلاش هستیم حداقل خدمات پشتیبانی را در آنجا راه اندازی کنیم.

کاهش شاخص باروری در تربت‌حیدریه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با اشاره به افزایش شاخص باروری در مناطق زیر پوشش این دانشگاه گفت: شاخص باروری در این خطه طی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از ۱.۹۵ به ۲.۰۰۴ افزایش یافته است که بر اساس سند طرح جوانی جمعیت به رقم ایده آل ۲.۵ باید برسیم.
دکتر الهام بهره مند با اشاره به راه اندازی قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: فضای مناسب برای نیاز کودک و مادر باردار برای استراحت و شیردهی در چهار مرکز خدمات جامع سلامت بایگ، محقق، شهرک ولیعصر و مرکز امام(ره) از اقدامات انجام شده در این زمینه است.
وی گفت: همچنین فعال سازی ۶ مرکز آموزش آمادگی زایمان در سطح مراکز و شبکه ها، فراهم کردن امکانات اتوبوس سیار سلامت در سطح منطقه شهری تربت‌حیدریه با ارائه خدمات آموزشی، برپایی دوره آموزشی برای بانوان در مسجد جامع شهر با عناوین پیشگیری از همسرآزاری، معیارهای ازدواج موفق، پیشگیری از ناباروری، مبانی خانواده متعالی و برگزاری ۱۵ جشنواره ترویج ازدواج سالم و جوانی جمعیت در سطح مناطق شهری و روستایی تربت حیدریه از جمله فعالیت ها در این زمینه به شمار می رود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *