جزئیات تازه از «شرکت کاغذی واسطه» در واگذاری شاسی‌بلندها / «رادین مبین غرب» متعلق به کیست؟ + اسناد

جزئیات تازه از «شرکت کاغذی واسطه» در واگذاری شاسی‌بلندها / «رادین مبین غرب» متعلق به کیست؟ + اسناد

رویداد۲۴  نوشت: بازرسی ویژه ریاست جمهوری در گزارش خودروهای شاسی بلند که به نمایندگان داده شده، از یک شرکت کاغذی سخن گفته به نام «رادین مبین غرب» که آدرس پستی آن دقیقا همان آدرسی بوده که برنامه «میدان را تولید می‌کرده‌ است. محمدهادی زاهدی وفا معاون وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد و وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت کار که برای مدتی سرپرستی این وزارتخانه را هم برعهده داشت جزو سهامداران اولیه این موسسه است.

  • ماجرا از این قرار بود که هفته قبل از استیضاح رضا فاطمی‌امین وزیر صمت، احمد علیرضابیگی نماینده تبریز اعلام کرد «شرکت بهمن خودرو بدون نوبت و با قیمت کارخانه خودروهای فیدیلیتی و دیگنیتی این شرکت را به بیش از ۱۴۰ نفر از نماینده مجلس و بستگان و کارکنان واگذار کرده است.»؛ اقدامی که به گفته علیرضابیگی در جریان استیضاح قبلی فاطمی امین رخ داده بود و مانع از برکناری وزیر در تابستان ۱۴۰۱ شد.

  • فاطمی امین در جلسه استیضاح به این شایعه واکنش تندی نشان داد و گفت اصل ماجرا نه تنها با استیضاح او ربطی نداشته بلکه این شرکت خودروساز میلیاردها ریال هزینه کرده تا در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها علیه او خبرسازی کنند. فاطمی امین گفت ماجرای خودروها به قبل از روی کار آمدن دولت رئیسی مرتبط بوده و اصلا در دوره او این اتفاق نیفتاده و اینکه این شرکت خودروساز یعنی بهمن خودرو چندین میلیارد پرونده تعزیراتی دارد.

  • علیرضا بیگی این اظهارات وزیر را تکذیب کرد و گفت «بهمن خودرو حامی سفت و سخت فاطمی امین بوده و وزیر سابق حرفی برای زدن نداشته و برای همین به بهمن خودرو اتهام زده است.»

افشاگری نماینده ویژه رئیس جمهور درباره شرکت رادین مبین غرب

  • در روزهای بعد نماینده ویژه رئیس جمهور در مبارزه با فساد به پرونده ورود کرد و روز ۱۳ اردیبهشت گزارشی از اصل ماجرای واگذاری رانتی خودرو به نمایندگان مجلس منتشر کرد. حسن درویشان نماینده ویژه رئیس‌جمهور از وجود تفاهمنامه‌ای خارج از روال فروش خودرو به عموم مردم بین از تابستان ۱۴۰۰ بین یک شرکت صوری به نام «رادین مبین غرب» با بهمن خودرو خبر داد.

  • او گفته با کارسازی یکی از مسؤلان وقت در مجلس نسبت به واگذاری بیش از یکصد خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه‌کشی به تعدادی از ایشان و براساس معرفی و واسطه‌گری شرکت صوری مذکور انجام شده و این رویه تا اواسط ۱۴۰۱ ادامه یافته است.

  • منظور درویشان از «یکی از مسئولان وقت»، حسنعلی غفاری معاون اجرایی سابق مجلس است. علیرضابیگی در نامه‌ای که برای توضیح ماجرای خودروهای واگذار شده نوشته به تماس تلفنی علیرضا نیکزاد عضو هیات مدیره مجلس در ارتباط با این افشاگری اشاره کرده و گفته نیکزاد به او تشر زده که چرا ماجرا را بعد از فیصله پیدا کردن، رسانه‌ای کرده است. نیکزاد به علیرضا بیگی گفته «آقای غفاری (معاون اجرایی مجلس) بخاطر همین زد و بند با آقای حسینیان (رابط پارلمانی بهمن خودرو) عزل شده» و از بیگی خواسته که در خصوص مطالب اظهار شده پیرامون مسئولیت هیئت رئیسه، تکذیبیه صادر کند که البته علیرضا بیگی با این درخواست موافقت نکرده است.

  • در گزارش پرونده که توسط بازرس ویژه ریاست جمهوری منتشر شده گفته شده شرکت «رادین مبین غرب» شرکت واسطه‌ای بوده که با کارسازی غفاری با شرکت بهمن خودرو در ارتباط با واگذاری‌های رانتی وارد معامله شده است.

  • علیرضا بیگی هم پیشتر در پیوست نامه‌ای که خطاب به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در ارتباط با افشای واگذاری خودروهای شاسی‌بلند زده بود، تصویرنامه‌ای مورخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ را ضمیمه کرده بود. بر اساس این پیوست، شرکت رادین مبین غرب با مهر «محرمانه» نامه‌ای به معاون فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن ارسال کرده و طی آن ۵۷ نفر را برای اخذ خودرو معرفی کرده بود.

جزئیات تازه از«شرکت کاغذی» واسط در واگذاری شاسی‌بلندها / «رادین مبین غرب» متعلق به کیست؟

شرکت رادین مبین غرب متعلق به کیست؟

  • شرکت «رادین مبین غرب» سال ۱۳۹۷ آغاز به کار کرده و برای فعالیت‌های شرکت مجوز هر کسب و کار تجاری که فکرش را بکنید اعم از نصب، اجرا و راه‌اندازی، تعمیر و نگهداری کلیه پروژهای عمرانی، کامپیوتری، الکترونیکی و مکانیکی و همچنین انجام پروژه‌های مرتبط با فضای سبز و پیمانکاری خرید و فروش، واردات و صادرات و ایجاد شعبه نمایندگی در سراسر ایران و جهان و اخذ وام و تسهیلان ارزی، ریالی از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری داخل و خارج از کشور و شرکت در کلیه نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی را دریافت کرده است. این شرکت با شراکت دو نفر به نام‌های زهرا کونانی و اعظم کونانی تاسیس شده است.

  • بر اساس گزارش بازرس ویژه ریاست جمهوری، این شرکت صوری است؛ بنابراین در آدرس ثبتی شرکت در روزنامه رسمی باید دنبال شرکت دیگری به جز «شرکت رادین مبین غرب» باشیم. بر اساس گزارش تغییرات روزنامه رسمی شرکت رادین مبین غرب، آخرین آدرس ثبتی این شرکت در تهران، خیابان توحید، خیابان نیایش شرقی، پلاک ۳۷، طبقه پنجم، واحد ۵۰۱ به کد پستی ۱۴۵۷۸۸۷۳۹۱ است.

  • این آدرس از شهریور ۹۷ در روزنامه رسمی رادین مبین غرب تغییری نکرده است. اما جالب است بدانید در تیرماه ۹۸ موسسه دیگری به نام «حامی کسب و کار میدان» دقیقا در همین آدرس پستی به ثبت رسیده است.

جزئیات تازه از«شرکت کاغذی» واسط در واگذاری شاسی‌بلندها / «رادین مبین غرب» متعلق به کیست؟

  • این موسسه همان موسسه‌ای ست که مسابقه «میدون» را در شبکه سوم سیما برگزار می‌کند. محمدهادی زاهدی وفا معاون وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد و وزیر پیشنهادی ابراهیم رئیسی برای وزارت کار که برای مدتی سرپرستی این وزارتخانه را هم برعهده داشت جزو سهامداران اولیه این موسسه است. زاهدی‌وفا دانش آموخته دانشگاه امام صادق است.

  • محمدحسین هاشمی گلپایگانی و سید مرتضی احمدزاده دو سهامدار دیگر این موسسه، در سال‌های گذشته فرمانده بسیج دانشگاه امام صادق بوده‌اند. بدون بازگویی این سوابق هم برای مخاطب روشن بود که قرار دادن یکی از طولانی‌ترین و مهمتریم بخش‌های آنتن صداوسیما در دست یک موسسه نباید بدون ارتباطات امکان‌پذیر باشد. شرکت صوری رادین مبین غرب به تبع رابطه نزدیکی با موسسه حامی کسب و کار میدان دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *