مراسم یادبود حجت الاسلام محمود دعایی برگزار می‌شود

گرامیداشت نخستین سالگرد درگذشت زنده‌یاد سیدمحمود دعایی برگزار می‌شود.

مراسم یادبود حجت الاسلام محمود دعایی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد درگذشت زنده‌یاد حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، نماینده ولی فقیه و سرپرست پیشین مؤسسه اطلاعات، سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲، از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ روز در محل سالن زنده‌یاد سید محمود دعایی (سالن همایش‌ها) مؤسسه اطلاعات برگزار می‌شود.

در این آیین که با حضور شخصیت‌های فرهنگی و اهالی رسانه برگزار می‌شود، ضمن پخش پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی، سیدحسن خمینی، غلامعلی حداد عادل، هادی خانیکی، محمدجواد ظریف، حسین مرعشی، یکی از فرزندان زنده‌یاد دعایی و سید عباس صالحی سخنرانی خواهند کرد.

پخش کلیپ‌های کوتاه و رونمایی از کتاب «یاد یار گره‌گشا»، از دیگر برنامه‌های این آیین است.

سید محمود دعایی متولد ۳۰ فروردین ماه ۱۳۲۰ در شهر یزد بود که ۱۵ خرداد ماه ـ در سن ۸۱ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. او از سال ۱۳۵۹ تا زمانی که در قید حیات بود، سرپرستی موسسه اطلاعات را بر عهده داشت. او عضو مجمع روحانیون مبارز از سال ۱۳۶۶ تاکنون و نماینده شش دوره ابتدایی مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا سال ۱۳۸۳ بوده‌ است.

حجت‌الاسلام دعایی یکی از همراهان امام (ره) در دوران اقامت در شهر نجف بود. او سفیر ایران در عراق بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ بود. این روحانی فعال در عرصه رسانه، در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرده بود.

دعایی همچنین از سوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات موفق به دریافت قلم طلایی به عنوان چهره شاخص فرهنگی شد که او این جایزه را به موزه حضرت علی بن ابیطالب در قم اهدا کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *