همایش «کریم مجتهدی؛ فیلسوف ایران» برگزار می‌شود

همایش علمی «کریم مجتهدی؛ فیلسوف ایران» درباره بازخوانی اندیشه‌ها و آثار استاد دکتر کریم مجتهدی با حضور تنی چند از اندیشمندان و ارائه مقالات مختلف به همت مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، روز سه شنبه ۲۷ خرداد ماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

به گزارش ایبنا، علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند به نشانی تهران، خیابان پاسداران، خیابان شهید مومن نژاد (گلستان یکم)، پلاک ۱۲۴ مراجعه کنند. همچنین حضور مجازی در همایش امکان‌پذیر است.

کریم مجتهدی، متولد ۱۰شهریور ۱۳۰۹در تبریز و استاد بازنشسته گروه فلسفه در دانشگاه تهران است. او سهم بسزایی در رشد پژوهش‌های فلسفی در ایران داشته‌است. کریم مجتهدی دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خود را در دانشگاه سوربن فرانسه گذراند و پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود را زیر نظر یکی از بزرگ‌ترین فلاسفه قرن بیستم ژان وال با عنوان «بررسی تحلیل استعلایی کانت» و رساله دکترای خود را با مشاوره هانری کربن نوشت. برخی آثار وی عبارتند از: فلسفه نقادی کانت، فلسفه در قرون وسطی، فلسفه تاریخ، دکارت و فلسفه او، پدیدارشناسی روح بر حسب نظر هگل، فلسفه و تجدد، درباره هگل و فلسفه او (مجموعه مقالات) و فلسفه و فرهنگ .

توسط روزنامه اطلاعات پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *