احداث ساختمان انجمن سینمای جوان تربت‌حیدریه در انتظار اعتبار است

احداث ساختمان انجمن سینمای جوان تربت‌حیدریه در انتظار اعتبار است

تربت‌حیدریه- ایرنا- سرپرست انجمن سینمای جوان شهرستان تربت‌حیدریه با بیان اینکه دفتر انجمن اکنون در یک ملک استیجاری واقع است، گفت: فرد نیکوکاری قطعه زمینی اهدا و در انتظار دریافت اعتبار مصوب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت آن هستیم.

عباس باقریان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت “۲۱ شهریور روز ملی سینما” افزود: زمین یاد شده به مساحت ۲۵۰ متر مربع در «بلوار نماز» تربت حیدریه واقع است که برای ساخت آن ۳۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

وی بیان کرد: پیش تر انجمن سینمای جوان تربت حیدریه در یک فضای ۵۰ متر مربع دایر بود که در دولت سیزدهم به ۲ فضای بزرگ اما در عین حال استیجاری ارتقا یافت.
سرپرست انجمن سینمای جوان تربت حیدریه در ادامه به فعایت‌های هنری یک سال اخیر این انجمن اشاره و اظهار کرد: این دفتر به صورت رسمی از سال ۱۳۸۵ آغاز و اکنون دارای ۴۰۰ نفر عضو فعال است.
وی با اشاره به برگزاری دوره سراسری آموزش فیلمسازی در آبان ماه هر سال، افزود: پارسال این دوره با حضور ۱۹ هنرجو برپا شد و البته علاوه بر این مجاز به برگزاری ۳۰ دوره تک درس مرتبط با فیلم‌سازی نیز هستیم که همه ساله برگزار می‌شود.
باقریان با بیان اینکه به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر بین‌المللی ارایه خواهد شد، گفت: شیوه حمایت از فیلم‌سازیان برای فیلم نخست پرداخت کمک نقدی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال، فیلم دوم تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و افرادی که بخواهند کار حرفه‌ای انجام بدهند، تا سقف یک میلیارد ریال کمک نقدی خواهد شد.
وی تصریح کرد: با وجودی که سقف تعیین شده کمک نقدی به فیلم‌سازان جوان این خطه سه میلیارد ریال است، اما در عین حال در صورت تصویب هیات داوران در سطح استان میزان کمک نقدی افزایش خواهد یافت.
سرپرست انجمن سینمای جوان شهرستان تربت حیدریه بیان داشت: بر این اساس امسال این انجمن به عنوان تهیه کننده، ۲ قرارداد یک میلیارد ریالی با “مازیار کاظمی” کارگردان فیلم “دل” و “محمدرضا کاظمی” کارگردان فیلم “شواف” منعقد و از فیلم “رئوف” به کارگردانی “سمیرا قنبریان” نیز حمایت مالی شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از نبود سینمای استاندارد در تربت‌حیدریه انتقاد کرد.

تربت حیدریه در فاصله ۱۵۵ کیلومتری مشهد مقدس واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *