خواست مسوولان دانشگاه تربت حیدریه قرار گرفتن این مجموعه در محدوده شهری است

خواست مسوولان دانشگاه تربت حیدریه قرار گرفتن این مجموعه در محدوده شهری است+فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت:مجموعه ۳۰ هکتاری این دانشگاه چون در محدوده شهری قرار ندارد لذا از امکانات و خدمات شهری که شهرداری در اختیار شهروندان قرار می‌دهد بی‌بهره مانده‌ است از این رو مسوولان دانشگاه تقاضای قرار گرفتن این مجموعه در محدوده شهری را دارند.

به گزارش ایرنا، عباس خاشعی‌سیوکی روز دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر تربت حیدریه که با محوریت کمیسیون حمل و نقل و خدمات شهری برگزار شده‌ بود افزود:این وضعیت مشکلاتی را برای دانشجویان و این دانشگاه به وجود آورده است مثلا چون محوطه بیرونی دانشگاه در کنار جاده تربت‌حیدریه – مشهد واقع است دانشجویان دختر برای مراجعه به خوابگاه باید مسیری طولانی را طی کنند که این مسیر در ساعات شب تاریک و فاقد روشنایی است و تردد شبانه در آن با دلهره انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته بر اساس یک تفاهم‌نامه همکاری دوطرفه با شهرداری، اکنون این نهاد، خدمات اجتماعی مورد نیاز دانشگاه را در اختیار ما قرار داده است اما کافی نیست.

وی با بیان این که هنوز خوابگاه دخترانه ما تکمیل نشده است و بخشی از خوابگاه دانشگاه آزاد را اجاره کرده‌ایم گفت: مالک موظف است برای مستاجر خود سیستم روشنایی را تامین کند، اما نه دانشگاه آزاد و نه شرکت برق تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند.

تفسیر به رای قانون همکاری بین بخشی را کم رنگ کرده‌ است

شهردار تربت‌حیدریه نیز در ادامه گفت: یکی از مشکلات عمده ما در ارایه هر چه بهتر خدمات شهری، فقدان یا کمرنگ بودن همکاری دستگاه‌های مرتبط است.

وحید فرخ‌تبار در تبیین دیدگاه خود با بیان این‌که قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها از شهریور امسال به طور رسمی عملیاتی شد افزود: در تبصره ۲ ماده دوم این قانون آمده است چنانچه اجرای طرح‌های توسعه شهری و روستایی مصوب مراجع ذیصلاح، مستلزم جا به جایی تأسیسات از جمله برق، آب و گاز باشد باید بدون دریافت وجه توسط دستگاه‌های اجرایی انجام پذیرد و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از پرداخت هزینه روشنایی معابر، میادین و بوستان‌ها معاف می‌باشند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی وقتی برای تکمیل روشنایی مسیر یاد شده سراغ شرکت برق می‌رویم، قانون را تفسیر به رای کرده و می‌گوید سهامی خاص هستیم و دولتی محسوب نمی‌شویم و سایر دستگاه‌های خدمات رسان نظیر شرکت آب و گاز و مخابرات نیز پاسخشان مشابه است.

شهرداری تربت‌حیدریه در آستانه ارتقای رتبه کشوری قرار گرفته‌ است

رییس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه نیز در ادامه از ایجاد اداره ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در ساختار اداری شهرداری این خطه خبر داد و گفت: این اقدام در راستای ارتقای رتبه کشوری شهرداری و ضرورت به روز شدن ساختار اداری و خدمت‌رسانی هر چه بهتر به شهروندان انجام گرفته‌ است.

سیدجمال یوسف‌زاده افزود: از مجموع ۱۱ اداره و سازمان زیرمجموعه شهرداری، هفت اداره خدمات خود را زیرنظر این کمیسیون ارایه می‌دهند که اتفاقا نوع خدمات آنها بر پیشانی این نهاد خدمات اجتماعی نقش بسته است.

وی با بیان این که هم اکنون ۷۳۶ دستفروش در تربت‌حیدریه شناسایی شده‌اند ادامه داد: یکی از اقدامات این اداره ساماندهی دستفروشان است تا در عین حال که به کسب درآمد مشغول هستند شیوه کارشان از زیبایی سطح شهر نکاهد.

رییس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی، رسیدگی به شکوائیه اهالی ادارات و سازمان‌های مختلف، بازدید از محل مشاغل مزاحم شهری و تهیه گزارش کارشناسی، تهیه بانک اطلاعات مشاغل شهری و ایجاد بازارهای سیار با انواع مشاغل خانگی از جمله وظایف اداره ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی است.

یوسف زاده همچنین نسبت به انتقال تنها باجه “شهرنت” به خارج از شهر توسط بانک شهر ابراز نگرانی کرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن این باجه در مرکز شهر و ارایه خدمات مالی (دریافت و پرداخت وجه و نیز صدور کارت هدیه آنی) از ساعت ۷.۳۰ صبح تا ۲۲ شب به شهروندان، دستگاه‌های اجرایی، دانشجویان و گردشگران شایسته است سازمان بازرسی کشور به این مطالبه عمومی روی خوش نشان دهد.

وی اضافه کرد: زمین باجه متعلق به شهرداری است و بانک شهر تنها در زمین رایگان باجه شهرنت مستقر می‌کند، اما چون طبق قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری، باید از این پس از بانک شهر اجاره بها دریافت کنیم، لذا این موسسه مالی قصد خروج باجه از تربت‌حیدریه به نقطه دیگری را دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *