بانک خون‌ «محولات» خراسان رضوی افتتاح شد

بانک خون‌ «مه‌ولات» خراسان رضوی افتتاح شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- بانک خون بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان «محولات» واقع در جنوب استان خراسان رضوی روز جمعه با حضور مسوولان محلی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست شبکه بهداشت و درمان محولات در آیین بهره‌برداری از بانک خون این شهرستان گفت: تجهیزات بانک خون با هزینه‌ای افزون بر پنج میلیارد ریال از محل اوراق مشارکت با کمک نماینده مجلس تامین و ساختمان بانک خون نیز توسط فرزندان مرحوم «حاج محمدعلی ساربان و حاجیه خانم سرور محولاتی» در سال ۱۳۹۶ احداث شده است.

جواد جوانی افزود: این اقدام با توجه به نیاز شهرستان محو لات به بانک خون و مشکلات تامین خون برای بیماران اورژانسی در هنگام انجام عمل جراحی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی گفت: تا پیش از این نیاز بیماران به فرآورده‌های خونی در محولات، با انتقال آنها به بخش اورژانس بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه برطرف می‌شد که خود مشکلات فراوانی از حیث دوری راه و سرگردانی خانواده‌ها در پی داشت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان محولات اضافه کرد: با توجه به بازدیدهای مکرر سازمان انتقال خون استان خراسان رضوی از بیمارستان امام رضا (ع) محولات و آموزش‌های لازم پرسنل آزمایشگاه و بانک خون مجوز فعالیت آن اخذ و نیاز بیماران و مراجعان خونی و همچنین بیماران تالاسمی در این شهرستان تامین شد.

شهرستان محولات دارای یک باب بیمارستان دولتی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی درمانی به مردم ارایه می‌دهند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، محولات و زاوه به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان محولات دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *