فرماندار تربت حیدریه: وام ساخت نیروگاه خورشیدی به کشاورزان شهرستان پرداخت می‌شود

فرماندار تربت حیدریه: وام ساخت نیروگاه خورشیدی به کشاورزان شهرستان پرداخت می‌شود

تربت حیدریه- ایرنا- معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: وام ساخت نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی خورشیدی با نرخ سود کم برای کمک به کشاورزان در این شهرستان پرداخت می‌شود.

علی اکبر کی‌پور روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان تربت حیدریه با اشاره به آغاز فصل گرم سال و لزوم مدیریت مصرف انرژی افزود: این تسهیلات با هدف کاستن از مشکلات کشاورزان با توجه به احتمال اجرای طرح مدیریت بار در بخش برق این شهرستان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هماهنگی لازم با یکی از بانک‌ها انجام شده است و کشاورزان با مراجعه به جهادکشاورزی شهرستان می‌توانند برای استفاده از این تسهیلات بانکی اقدام کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: کشاورزانی که توان مالی لازم را ندارند می توانند مبلغ ۱۲ میلیارد ریال ودیعه گذاری و وام را ظرف مدت یک ماه و به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال دریافت کنند.

فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز در این نشست گفت: نرخ سود این تسهیلات کم و در حدود چهار درصد بوده و مدت باز پرداخت آن هم سه ساله در نظر گرفته شده است که امید است کمک موثری برای کشاورزان باشد.

کی پور با اشاره به شهادت رییس جمهور و در پیش بودن انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری اظهار کرد: پیروی از رئیس جمهور شهید باید خود را در رفتار و عمل ما به عنوان مسوولان نظام اسلامی نشان دهد و یک بخش آن پر شور برگزار کردن انتخابات است که انشاء الله این اتفاق رخ بدهد.

مردم از مصیبت شهادت رییس جمهور یک حماسه ساختند

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به شهادت رییس جمهور و همراهانشان گفت: مردم از این مصیبت یک حماسه ساختند و صبر را به معنای واقعی تعبیر کردند و به جای پژمردگی و ناامیدی و بی انگیزگی یک حماسه را در کشور رقم زدند.

محسن زنگنه افزود: ما هم به عنوان مسوولان و نمایندگان مردم در جایگاه خدمتگزاری به ملت ایران قرار داریم و نباید تصور کنیم مشکلی در کشور وجود ندارد و مسیر را اشتباه برویم.

وی اشاره کرد: علت حضور میلیونی مردم در آیین تشییع رییس جمهور شهید و همراهانشان اخلاص و سلوک رییس جمهور بود و این حضور پس از تشییع مسوولان در دهه شصت کم نظیر بود.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *