تریبون مجلس دراختیار ردصلاحیت‌شدگان

 

آرمان: برخی نمایندگان مجلس نهم که برای انتخابات مجلس دهم ردصلاحیت شده بودند دیروز در نطق‌های میان دستور خود از شورای نگهبان گلایه کردند. در جلسه دیروز مجلس همچنان موضوع انتخابات هفتم اسفند داغ بود. دیروز ردصلاحیت‌شدگان موضوع را پی گرفته بودند. محسن صرامی فروشانی، نماینده کنونی مردم خمینی شهر که به دلیل عدم التزام رد صلاحیت شده است، گفت: مگر می‌شود نماینده مجلس رد صلاحیت شود و هر بار که تماس گرفتند، تهدید به انتشار مطالب مشروح و توصیه به استعفا شود؟ صرامی ادامه داد: کجای قانون چنین حقی را برای آنها قائل است؟ شورای نگهبان فقط ۳۰ ثانیه در یکی از بندها برای بنده وقت گذاشت و پس از نوشتن توضیحات توسط اینجانب، در نهایت بنده را به دلیل عدم التزام عملی به اسلام رد صلاحیت کردند. وی افزود: آیا نباید طبق قانون مدارک و مستندات به بنده تحویل داده شود و حق اعتراض و دفاع داشته باشم؟ حتی یک ثانیه وقت ندادند؛ جواب آبروی گروهی، خانوادگی و شخصی ما را چه کسی باید بدهد؟ حال انتظار دارید که همچنان چشم بسته بپذیریم که مجرم هستیم؟ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: عالیجنابان و عالی مقامان، پیاده کردن یکی یکی از قطار انقلاب به این صورت، اگر مصداق حق الناس است، آیا اشکالی ندارد؛ عالیجنابان و عالی مقامان توصیه می‌کنم بیشتر به نقاط قوت افراد نگاه کنید نه به نقاط ضعف آنها و از له و نابود شدن کسانی که یک عمر با اعتقاد رای دادند، جبهه رفتند، در راهپیمایی شرکت کردند و از حریم ولایت و ارزش‌ها دفاع نمودند به این شکل خودداری کنید. نماینده مردم خمینی شهر افزود: چرا از انتقال دکتر صرامی که جانباز، فرمانده و تحصیلکرده است و در زمان مقرر انتقال به خمینی شهر نمود، جلوگیری کردید؟ خوشحال هستم که طوری عمل نمودم که از نام صرامی‌ها ترسیدید و در یک جلسه گفته بودند باید جلوی حضور ایشان را گرفت که ۸۰ هزار رای دارد. این نماینده مردم در مجلس نهم از عملکرد امام جمعه خمینی شهر نیز گلایه داشت. او گفت: از طرف دیگر چرا کتاب‌های نگاشته شده توسط امام جمعه خمینی شهر باید به مناسبت‌های مختلف توسط نهادها خریداری و به مسابقه گذاشته شود؛ مانند اعتکاف سال گذشته، آیا بهتر نیست برای بها دادن به قلم طلاب جوان از دیگر کتب هم استفاده شود. نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مگر امام جمعه نباید نهاد وحدت آفرین باشد، تصریح کرد: چرا جایگاه نمازجمعه در سال گذشته در اختیار گروه اصولگرایان جهت اجرای جلسه سیاسی قرار گرفت که البته بنده مکتوب اعتراض را ا اعلام نمودم و حق خمینی شهر است که با قدمت و تعداد بالای حوزه‌های علمیه امام جمعه آن خمینی شهری و بومی باشد.

شهادتین از تریبون مجلس

نماینده بیجار نیز به دلیل عدم التزام رد صلاحیت شده است. او در همین راستا در آخرین نطق خود در دوران نمایندگی مجلس نهم شهادتین را خواند و سپس گفت: در انتخابات به استناد بند یک ماده ۲۸ یعنی عدم التزام به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی رد صلاحیت شدم، حال اینکه در سن ده سالگی در سال ۶۳ پدرم شهید شد و عمو و دایی و برخی دیگر از بستگانم نیز شهید شده‌اند. وی افزود: ‌از زمانی که وارد فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی شدم همواره در هر تریبون و جایگاهی از نظام و رهبری دفاع کردم و از تریبون نمایندگی نیز همواره مدافع نظام و ولایت بودم. با این وجود همه شما می‌دانید که رد صلاحیت شدم که این حکم سنگینی بود. بیاتیان گفت: بدون آنکه اجازه دفاع داشته باشم مرا رد صلاحیت کردند با این حال باز دم بر نیاوردم و در صحنه حضور پیدا کرده و حتی از کاندیدایی حمایت کردم تا شاهد حضور حداکثری باشیم که خدا را شکر محقق شد اما‌ای کاش اجازه دفاع به ما نمایندگان رد صلاحیت شده را می‌دادند و‌ای کاش پرونده‌های ما پرونده شفاف و روشن بود. وی در ادامه با طرح پرسشی گفت: آیا می‌توان به استناد گزارشات کذب و بی‌پایه و اساس کسی را رد‌صلاحیت کرد؟ کاش هیات نظارت استان کردستان را از بچه‌های بومی همان استان انتخاب می‌کرد تا آنها ما و پیشینه خانوادگی‌مان را بشناسند. آیا می‌توان کسی را بی‌گناه به‌دار آویخت. کاش به دارمی‌آویختند اما آبرو نمی‌بردند و حرمت نمی‌ریختند. وی در خاتمه بیان گلایه‌اش گفت: عیبی ندارد ما رد صلاحیت شدیم شکایتی هم ندارم.

مردم تا دقیقه ۹۰ منتظر ماندند

حسن تامینی لیچایی، نماینده مردم رشت در مجلس نهم از دیگر ردصلاحیت‌شدگانی است که دیروز نطق میان دستور داشت. او گفت: بنده ۴۷ روز مانده به انتخابات در نطق خود اعلام کرد که بسیار مطلوب است که اخلاق انتخاباتی را رعایت کنیم، متاسفانه انواع بداخلاقی‌ها را در این انتخابات دیدیم و در حق اینجانب حرف‌هایی زدند که نمی‌دانم چگونه می‌خواهند در برابر خداوند متعال پاسخگو باشند. وی یادآور شد: همه کسانی را که در حق اینجانب بدی کرده‌اند را می‌بخشم اما فراموش نمی‌کنم و بدون شک روزی برای همه روشن خواهد شد که در حق اینجانب چه حرف‌هایی زده‌اند، البته در شورای نگهبان نیز به این باور رسیده بودند اما متاسفانه با توجه به پرونده‌های ۱۲ هزاری، امکان بررسی این میزان پرونده وجود نداشت ولی مردم تا دقیقه ۹۰ منتظر ورود من به صحنه انتخابات بودند که به نظر من همین مهربانی‌ها باقی خواهد ماند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *