نماینده مردم شهرستان های خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: خط دوم راه آهن سنگان – خواف – رشتخوار – بافق با اعتبار اولیه چهار هزار میلیارد ریال احداث می شود.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود نگهبان سلامی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری رشتخوار با شاره به فعال شدن مجتمع های فولادی و سنگ معدن سنگان در خواف و راه اندازی سه مجتمع فولادی در آینده نزدیک در رشتخوار افزود: اقدام برای تسهیل در حمل و نقل محصولات تولیدی این صنایع ضرورت دارد که کار مطالعاتی پروژه نیز انجام شده است.
عضو کمسیون تلفیق بودجه گفت: بخش اعظم ترانزیت بار شامل حمل بیش از ۷ میلیون تن بار معدنی از منطقه سنگان خواف به سمت مناطق مرکزی کشور، صنایع داخلی، بنادر جنوبی و نیز جا به ‌جایی مسافر و گردشگر در این محور ضرورت راه اندازی خط دوم راه ‌آهن سنگان رشتخوار به بافق را ایجاب می کند.
نگهبان سلامی از مزایای راه اندازی حمل و نقل ریلی در این منطقه را علاوه بر حجم انبوه بار، کاهش زیاد بار ترافیک در جاده ‌های رشتخوار و خواف عنوان و اظهار کرد: علاوه بر این افزایش ایمنی، کاهش تصادفات برای حمل بار و مسافر را در پی خواهد داشت. 
وی همچین از آغاز چهار بانده شدن محور تربت حیدریه به رشتخوار تا خواف خبر داد و گفت: این محور با ردیف مستقل اعتباری که چهار هزار میلیارد ریال بودجه نیاز دارد، از سه نقطه از سمت تربت حیدریه به رشتخوار ،سلامه به رشتخوار و از خواف به سلامه با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال آغاز به کار کرده است.
نگهبان سلامی افزود: سازمان ایمدرو نیز هزار میلیارد ریال برای چهار بانده شدن محور رشتخوار خواف به تربت حیدریه اختصاص داده است.
وی در ادامه از اخذ مجوز احداث فرودگاه در حوزه انتخابیه رشتخوار و خواف خبر داد و گفت: با ساخت و راه اندازی فرودگاه در محدوده مسیر دو شهرستان خواف و رشتخوار موافقت شده و قرار است با استفاده از سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی فرودگاه بزودی ساخته شود که تحقق آن تحول عظیمی در منطقه ایجاد خواهد کرد.
نگهبان سلامی گفت: در پی صنعتی شدن منطقه، ایجاد فرودگاه از الزامات است که سازمان هوایی مجوز لازم را صادر و سازمان ایمدور نیز پشنهاد خرید بلیت برای دو سال را متعهد شده است.
وی ضمن اشاره به وضع مناسب سرمایه گذاری در منطقه سنگان خواف، گفت: شهرستان‌ های خواف و رشتخوار با توجه به قرار گرفتن در مجاورت منطقه معادن سنگان نقش مهمی را در آینده نزدیک در زمینه اشتغال کشور ایفا خواهند کرد.
نگهبان سلامی راه اندازی گمرگ، منطقه ویژه اقتصادی و احداث خط دوم راه آهن را در منطقه برای رشد و توسعه و ایجاد اشتغال پایدار ضروری خواند و همچنین از صدور مجوز صنایع پاین دستی فولاد در شهرستان رشتخوار و سایر شهر های نزدیک به این خطه خبر داد. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *