لاپید خطاب به وزرای کابینه: نتانیاهو کنترل کابینه را از دست داده است/ دست از دیوانگی بردارید

نتانیاهو کنترل کابینه را از دست داده است/ دست از دیوانگی بردارید

تهران-ایرنا- نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رهبر اپوزیسیون کابینه کنونی با انتقاد از «بنیامین نتانیاهو» گفت که وی کنترل کابینه خود را از دست داده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، «یائیر لاپید» در واکنش به حمله برخی شهرک نشینان به عناصر ارتش این رژیم تاکید کرد که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی همچنان به اقدامات وحشیانه خود ادامه می دهند.

وی با بیان اینکه این اقدامات عناصر ارتش را در معرض خطر قرار می دهد، خطاب به وزرای کابینه افزود: نتانیاهو کنترل کابینه خود را از دست داده و تا دیر نشده است، دست از دیوانگی بردارید.

پیش از این نیز «بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی و از اعضای تیم مخالف کابینه کنونی به بنیامین نتانیاهو گفته بود : تو مسؤول شعله ورشدن آتش در شهرک حواره هستی.

شبه نظامیان وابسته به اسموتریچ ، شهر حواره واقع در جنوب نابلس را به آتش کشیدند تا جلسه عقبه را خنثی کنند.

به گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، گانتس که رهبر حزب «اردوگاه ملی» است در یک سخنرانی در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) افزود: باید عاملان این جنگ ها و کسانی که به خود جرات این کار را می دهند، توسط نظامیان ارتش تحت پیگیرد قرار گیرند؛ عاملانی که با حمایت و دفاع تو دست به این اقدامات می زنند.

اشاره گانتس به حمایت‌های بن گویر و اسموتریچ وزرای تندروی کابینه صهیونیستی است که از اقدام صهیونیست‌ها در آتش زدن منازل و خودروهای فلسطینیان حمایت کردند.

 

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی پیش تر گفته بود که به نتایج نشست عقبه پایبند نخواهد بود و شهرکسازی نیز متوقف نمی‌شود.

نشست امنیتی تدارک دیده شده توسط آمریکا میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به میزبانی اردن در بندر عقبه و حضور نمایندگان قاهره و واشنگتن در سایه اعتراضات و محکومیت آن از جانب مردم و گروه‌های مقاومت فلسطین برگزار شد.

براساس بیانیه پایانی نشست عقبه، رژیم صهیونیستی متعهد شده است که بررسی ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین را به مدت ۴ ماه و تصویب ساخت شهرک‌های جدید را به مدت ۶ ماه متوقف کند.

در پی این نشست، شهرک نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف نابلس یورش بردند و با فلسطینیان درگیر شدند.

بنابر اعلام هلال احمر فلسطین، دستکم یک جوان فلسطینی در حمله شهرک نشینان به جنوب نابلس شهید و ۳۵۰ نفر زخمی شدند.

شهرک نشینان صهیونیست همچنین به ده‌ها خودروی متعلق به فلسطینیان آسیب رسانده و تعدادی از منازل مسکونی متعلق به فلسطینیان را به آتش ک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *