دانلود رایگان کتاب برای شهروندان تهرانی فراهم شد

دانلود رایگان کتاب برای شهروندان تهرانی فراهم شد

تهران- ایرنا- مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران اعلام کرد: امکان دانلود رایگان کتاب در ایام نوروز برای شهروندان تهرانی فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مجتبی دانشور»، عصر دوشنبه در نشست خبری مجازی و در خصوص سهم ما در مقابله با کرونا گفت: در ۲ هفته گذشته اهدای کتاب‌های صوتی با کمک ۲ اپلیکیشن آغاز شده و با اجرای این برنامه امکان دانلود بیش از ۸ هزار کتاب فراهم است که با درج کد شهرداری تهران رایگان دریافت می شود.

وی تصریح کرد: محور برنامه های امسال شهرداری تهران بر محور خانواده بوده و تاکید آن بر خانه ماندن خانواده ها است که در همین راستا اداره کل شهروندی شهرداری تهران فعالیت های خود را با کمک اداره کل سلامت در این خصوص شروع کرده است.

به گفته دانشور، اداره کل سلامت شهرداری تهران نیز در حوزه آموزش های ویروس کرونا در سطح شهر و فضای مجازی اقداماتی انجام خواهد داد.

وی با بیان اینکه کمپین‌هایی در این زمینه با حضور هنرمندان خانه سینما تشکیل شده افزود: در برنامه های مناسبتی نوروز کمپین هایی را داریم که اولین برنامه آن مربوط به آیین چهارشنبه سوری است، کمپین بعدی این اداره مربوط به پنجشنبه آخر سال است و با توجه به شرایط ویژه از مردم می خواهیم در خانه بمانند و زنجیره انتقال ویروس را قطع کنند و به این ترتیب از خانواده‌هایشان مراقبت کنند.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در نوروز با شبکه پویا برنامه مشارکتی را تدارک دیدیم و سعی می کنیم بچه ها را سرگرم کنیم و سعی می کنیم با برگزاری مسابقات تعاملی در سنین مختلف و با پدر و مادرها در قالب پیام ها و کلیپ ها در خانه ماندن و رعایت مسائل بهداشتی را ترغیب کنیم.

برگزاری لیگ مسابقات ورزشی آنلاین و رایانه ای توسط شهرداری تهران

همچنین مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در این نشست خبری از برگزاری لیگ مسابقات ورزشی بصورت آنلاین و رایانه ای در ایام نوروز خبر داد.

«امیر محسنی» اظهار داشت: لیگ مسابقات آنلاین و بازی های رایانه ای را در ایام نوروز برگزار خواهیم کرد و برنامه ورزش در خانه از شبکه های تلویزیونی بصورت ۲۴ ساعته پخش خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران ادامه داد: در  یک سال حدود ۱۶ میلیون بار مراجعه‌کننده به مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران داریم که می‌توان گفت حدود ۲ تا ۳ میلیون نفر از این مجموعه‌ها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: ۲۰۰ مجموعه ورزشی در شهرداری داریم که بخشی از آنها برون‌سپاری شده و بخشی هنوز در دست شهرداری قرار دارد، همچنین تعداد زیادی مجموعه ورزشی در اختیار مناطق شهرداری قرار داشته که تلاش شده اقدامات مؤثری جهت پیشگیری از کرونا نیز از این طریق داشته باشیم.

در این نشست همچنین مدیر ستاد محلات شهر تهران درباره برنامه‌های انجام شده در محلات پایتخت گفت: علاوه بر استفاده از ظرفیت سرای محلات شورایاری‌ها نیز به این موضوع ورود یافته و علاوه بر همکاری در موضوع ضدعفونی‌ کردن میادین، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی ارتباط‌های خوبی با سازمان‌های مردم‌نهاد انجام گرفته است.

«مهدی شیرزاد» افزود: همچنین تا روز آینده سامانه کار داوطلبین افتتاح خواهد شد و شهروندان می‌توانند با استفاده از این سامانه اقدامات و کمک‌های داوطلبانه را با انسجام و هماهنگی بهتری انجام دهند.

به گفته وی، شورایاری‌ها در شناسایی خانواده‌های در معرض آسیب به دلیل کرونا اقدامات مناسبی انجام داده و برنامه‌ریزی‌های محلی در حال انجام است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *