اعلام آمادگی بخش‌خصوصی برای مرمت سه کاروانسرای تاریخی تربت‌حیدریه

اعلام آمادگی بخش‌خصوصی برای مرمت سه کاروانسرای تاریخی تربت‌حیدریه

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه از آمادگی بخش‌خصوصی برای مرمت و تغییرکاربری سه کاروانسرای تاریخی واقع در روستاهای این شهرستان خبر داد.

علی محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: در شهرستان تربت‌حیدریه تعداد ۱۰ رباط  تاریخی وجود دارد که تاکنون ۳ رباط در داخل شهر با مشارکت بخش خصوصی درحال  مرمت و تغییر کاربری گردشگری است.

وی ادامه داد: با پیگیری انجمن‌های میراث ‌فرهنگی روستاهای شهرستان، سه کاروانسرای میاندشت، شورحصار و کامه نیز که در روستاها قرار دارند، بخش خصوصی برای مرمت و ساماندهی این رباط‌ها اعلام آمادگی کرده است که برای انجام کار درحال پیگیری امور اداری و حقوقی آن‌ها هستیم.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه تصریح کرد: در سطح شهرستان بناهای تاریخی فراوانی با قابلیت تغییر کاربری گردشگری وجود دارد که با ورود سرمایه‌گذار می‌توان آنها را احیا و زمینه رونق صنعت گردشگری شهرستان را فراهم کرد.»

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمدی گفت: گردشگری تربت‌حیدریه را به عنوان یک مطالبه در چند ماه اخیر دنبال کرده‌ایم که بخشی از آن بناهای تاریخی است که باید تعیین تکلیف شوند و با شناسایی سرمایه‌گذاران و واگذاری اماکن تاریخی به آن‌ها روند مرمت بناهای میراثی رونق و توسعه می‌یابد.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های تربت‌حیدریه و زاوه بیش از ۴۰۰ جاذبه ‌تاریخی و گردشگری شناسایی شده وجود دارد که تعداد ۸۰ اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *