انگلیس مجوز استفاده از قرص کرونا را صادر کرد

انگلیس مجوز استفاده از قرص کرونا را صادر کرد

لندن – ایرنا – سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی انگلیس، مجوز استفاده از قرص درمان کرونا را صادر کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، این قرص که «مولنوپیراویر»Molnupiravir نام دارد دو بار در روز به بیماران دارای علائم کووید تجویز خواهد شد. انگلیس نخستین کشوری است که مجوز استفاده از این قرص را برای درمان کرونا صادر کرده است.

مولنوپیراویر که در اصل برای درمان آنفلوانزا ساخته شده، در آزمایش‌های بالینی نشان داده که آمار مراجعه به بیمارستان و مرگ ناشی از ابتلا به کرونا را به نصف می‌رساند.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس ضمن استقبال از این تصمیم گفت که قرص یادشده برای افرادی که دارای سیستم ایمنی پایینی هستند تعیین کننده است. وی با صدور بیانیه‌ای افزود: امروز یک روز تاریخی برای کشور است. انگلیس نخستین کشور در جهان است که داروی ضد کرونا را برای مصرف خانگی تجویز می‌کند.

به گزارش رسانه‌های انگلیس، قرص مولنوپیراویر آنزیمی را که ویروس کرونا برای تکثیر خود از آن استفاده می‌کند هدف قرار می‌دهد. به این ترتیب ویروس به میزان کمی در بدن فعال است و شدت بیماری کاهش می‌یابد.

سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی انگلیس اعلام کرد که این دارو برای افراد بزرگسال که تست کووید-۱۹ مثبت داشته و خطر ابتلای آنها به نوع حاد این بیماری به دلیل سابقه ثبت شده در آزمایش‌های بالینی پیشین محرز شده، بلامانع است.

«ژون رین» مدیر عامل سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی انگلیس، این تحول را از آن جهت مهم خواند که درمان کرونا از این پس به صورت خانگی و پیش از آنکه پیشرفت کند، قابل پیگیری است.

انگلیس ۴۸۰ هزار واحد از این دارو را سفارش داده که قرار است تا دو ماه دیگر دریافت کند. آمریکا هم طی قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار ۱.۷ میلیون واحد از مولنوپیراویر سفارش داده است. استرالیا، سنگاپور و کره جنوبی هم سفارش خرید این دارو را ثبت کرده‌اند.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که آمار ابتلا به کرونا در انگلیس به سرعت رو به افزایش است. در شبانه روز گذشته بالغ بر ۴۰ هزار نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده‌اند. طی یک هفته گذشته نیز قریب به ۸۰۰ نفر زندگی خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

زمزمه بازگشت محدودیت‌های کرونایی در انگلیس اخیرا دوباره بالا گرفته است و دولت لندن در یک عقب نشینی آشکار هشدار داده که در صورت شیوع موج جدید کرونا و افزایش فشارها بر مراکز بهداشتی این کشور، برخی از محدودیت‌هایی را که دو ماه پیش رفع کرد دوباره اعمال می‌کند.

دیروز (چهارشنبه) معاون بالاترین مشاور پزشکی انگلیس تصویر نگرانی‌کننده‌ای از همه‌گیری کرونا در زمستان پیش‌روی این کشور ترسیم کرد و گفت: خیلی از مردم تصور می‌کنند که همه‌گیری کرونا به پایان رسیده است؛ اما من بر این باورم که هنوز ماه‌های دشواری در زمستان پیش‌رو داریم و از این بحران عبور نکرده‌ایم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *