رئیس‌جمهور پاکستان پارلمان را منحل کرد طرح رای گیری بر سر عدم اعتماد به نخست وزیر پاکستان با موضع گیری معاون رئیس این پارلمان غیرقابل اجرا اعلام شده بود.

رئیس‌جمهور پاکستان پارلمان را منحل کرد

عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان با موافقت با پیشنهاد “عمران‌خان” نخست وزیر این کشور، دستور انحلال پارلمان را صادر کرد. لحظاتی قبل از آن، طرح رای گیری بر سر عدم اعتماد به نخست وزیر پاکستان با موضع گیری معاون رئیس این پارلمان غیرقابل اجرا اعلام شده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه دِ نیوز، حزب حاکم عمران خان، نخست وزیر پاکستان، به طور ناگهانی مجلس ملی پاکستان را منحل کرد، درست پیش از رای عدم اعتماد که به طور گسترده انتظار می رفت که عمران خان از سمت خود برکنار شود.

این حزب همچنین خواستار برگزاری انتخابات جدید شد. هنوز مشخص نیست که آیا این حرکت موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر.

اعضای اپوزیسیون پاکستان گفتند که آن را در اواخر روز یکشنبه در دادگاه عالی این کشور به چالش خواهند کشید. اعضای حزب  عمران خان اظهارات وی را تکرار کردند که اقدام برای برکناری وی بخشی از یک توطئه خارجی است و آنها گفتند که این اقدام خلاف قانون اساسی است.

معاون رئیس مجلس ملی، قاسم خان سوری، از متحدان نخست وزیر، اقدام مخالفان برای رای عدم اعتماد را رد کرد. او گفت خان هنوز نخست وزیر است و هنوز هم قدرت انحلال مجلس را دارد.

نمایندگان اپوزیسیون روز یکشنبه به این اقدام غافلگیرکننده واکنش نشان دادند و از خروج از ساختمان مجلس ملی خودداری کردند. تعداد انگشت شماری از قانونگذاران حزب عمران خان هنگام خروج از جلسه مشت های خود را تکان دادند و بارها فریاد زدند: “عمران خان، تعداد حامیان تو بی شمارند!”

حکم صادر شده از سوی معاون رئیس پارلمان پاکستان بعد از آن مطرح شد که فواد چودری، وزیر دادگستری پاکستان نیز در بیانیه ای در محل مجلس ملی پاکستان عنوان کرد که تلاش مخالفان دولت پاکستان برای سرنگون ساختن دولت حزب تحریک انصاف پاکستان از سوی یک قدرت خارجی حمایت شده و مغایر با قانون اساسی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *