لولا داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل پیروز شد

لولا داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل پیروز شد

تهران – ایرنا- لولا داسیلوا با شمارش حدود ۹۹ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل در رقابت با ژائیر بولسونارو» پیروز شده است.

به گزارش ایرنا ، رسانه ها اعلام کردند که داسیلوا در دور دوم انتخابات موفق شد با کسب ۵۰.۸ درصد آرا در برابر ۴۹.۲ رقیب خود ، بار دیگر رییس جمهور برزیل شود.

داسیلوا توانست ۶۰ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۱۹۸ رأی به دست آورد و در مقابل بولسونارو تنها توانست ۵۸ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۲۰ رأی کسب کند و از مقام ریاست جمهوری برزگ ترین کشور قاره آمریکایی جنوبی باز ماند.

حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ و ۱۸۸ رأی نیز آرای باطله در این انتخابات بوده است.

روز یکشنبه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در برزیل برگزار شد و شهروندان برزیلی همچنین برای انتخاب ۱۲ فرماندار این کشور نیز به پای صندوق‌های رأی رفتند.

کمپین‌های انتخاباتی برزیل با قدرت برگزار شد، اما دو نامزد همدیگر را آماج حملات تند و اتهامات بی پرده قرار دادند.

داسیلوا ۷۷ ساله، سومین دوره ریاست جمهوری چهار ساله خود را آغاز خواهد کرد. وی در بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۱ نیز رئیس جمهوری برزیل بوده است. او برای انتخابات سال ۲۰۱۸ نیز نامزد شد، اما به خاطر آن که به اتهام فساد و پولشویی متهم بود، نتوانست وارد انتخابات شود و به خاطر فساد به زندان افتاد.

اما در انتخابات کنونی پس از تبرئه شدن از سوی دیوان عالی توانست وارد انتخابات شود.

بیشتر زنان، افراد بی بضاعت، مسیحیان کاتولیک و مردم شمال شرق برزیل که روستایی هستند، از هواداران داسیلوا به شمار می‌روند.

داسیلوا در مبارزات انتخاباتی‌اش متعهد به دفاع از دمکراسی شد و وعده داد که برزیل را مجددا خوشبخت کن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *