رییس کل سازمان نظام پرستاری: قوانین پرستاری به درستی اجرا شود / بازگشت به کار پرستاران طرحی کرونا پیگیری شود

رییس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه اگر قوانین حیطه پرستاری به درستی اجرا شود، مشکلات برطرف می‌شود، در عین حال بر لزوم پیگیری بازگشت به کار پرستاران طرحی دوران کرونا تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمدمیرزابیگی در همایش روز پرستار که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد ضمن تبریک این روز، گفت: ما اگر مطالبه‌ای را مطرح می‌کنیم به خاطر وظایف قانونی است. در عین حال که در کنار وزارت بهداشت و از حامیان رئیس جمهور هستیم، اما باید مطالبات جدی خود را با لحنی صریح مطرح کنیم. اگر نقدی مطرح می‌شود به معنای آن است که به تناسب وعده‌های داده شده باید مطالبات جامعه پرستاری را مطرح کنیم.

وی افزود: حدود ۱۰ قانون برای پرستاران تصویب کردیم طی سال‌های قبل که یکی از قدیمی ترین آنها تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، اما چقدر باید درباره آن حرف زده شود تا بالاخره به درستی اجرایی شود؟ آنچه که امروز به عنوان قانون تعرفه گذاری خدمان پرستاری اجرا می‌شود نه تنها قانون نیست که حتی علیه آن است.

میرزابیگی افزود: آنچه که اکنون تحت هر عنوانی به پرستاران پرداخت می‌شود هیچ مبنای قانونی ندارد و باید بر اساس ارزش نسبی خدمات، سرانه سلامت و K پرستاری باشد.

او تاکید کرد: در رابطه با قانون ارتقای بهره‌وری هم نکاتی داریم و اعتراضاتی را مطرح کردیم. مگر تعرفه و کارانه درست شده بود که خواستند در مورد این قانون هم اقدام دیگری کنند؟

وی افزود: اگر قوانین حیطه پرستاری به درستی اجرا شود مشکلات برطرف می‌شود. از سوی دیگر موضوع پرستاران طرحی که در دوره کرونا کار کردند و اکنون حدود ۶۰۰۰ نفر بیکار شدند باید پیگیری شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *