دانش‌آموزان دبیرستان‌های آمریکا نیز به معترضان جنگ غزه پیوستند

دانش‌آموزان دبیرستان‌های آمریکا نیز به معترضان جنگ غزه پیوستند

تهران-ایرنا- تارنمای آمریکایی آکسیوس نوشت: اکنون دیگر فریاد اعتراض به جنگ غزه فقط در دانشگاه های آمریکا بلند نیست، دانش آموزان دبیرستان های سراسر این کشور نیز به اعتراضات ملحق شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از آکسیوس، جوانان زیر ۱۸ سال در آمریکا اعتراضات، تحصن و اعتصاب ها را در مدارس خود که سال تحصیلی در آنها به طور معمول تا ماه ژوئن (خرداد) ادامه می یابد، سازمان دهی کرده اند.

بر اساس این گزارش، از زمان بازداشت دانشجویان در دانشگاه کلمبیا در پی اعتراض به کشتار مردم غزه، دانش آموزان مقطع دبیرستان سراسر آمریکا تلاش هایی را برای برپایی اعتراضات انجام داده اند، اما مقامات شهری و آموزشی مانع آنها شده اند.

این منبع افزود: مدیران مدارس دولتی چند شهر آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) در همان کمیته های تحت امر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان این کشور که روسای دانشگاه های هاروارد و کلمبیا را بازخواست کردند، مورد سوال قرار گرفتند.

مقامات مدارس دولتی در برکلی، کالیفرنیا، نیویورک و شهرهای مونتوگومری و مریلند، اتهامات علیه خود را مبنی بر این که در مدارس آنها یهودستیزی رواج داده می شود، رد کردند.

بر اساس این گزارش، علت احضار آنها، پاسخگویی درباره اتفاقاتی چون اعتراض دانش آموزان به معلم حامی رژیم اسرائیل در دبیرستان نیویورک بود.

جوانان متعلق به نسل موسوم به نسل «زِد» در آمریکا به شکل قابل ملاحظه ای علاقه مند به انتقاد از رژیم اسرائیل به دلیل جنایات سبعانه آن در نوار غزه هستند، به طوری که در شبکه اجتماعی «تیک تاک» اظهارات آنها در حمایت از فلسطین از نظرات درباره حمایت از رژیم صهیونیستی فراتر رفته است.

دانش آموزان دبیرستان های آمریکا مانند دانشجویان این کشور، خواستار آتش بس در نوار غزه و توقف کمک آمریکا به رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش ایرنا، هفت ماه از آغاز درگیری‌ها در نوار غزه و کشتار بی‌سابقه فلسطینیان به دست نیروهای رژیم صهیونیستی می‌گذرد. در طول این مدت و در کنار همه ابراز نگرانی‌ها، محکوم کردن‌ها، حمایت از فلسطین و اعتراض‌ها در کشورهای مختلف دنیا به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، این بار دامنه این اعتراض‌ها به دانشگاه‌های دنیا کشیده شد.

دانشگاه‌های آمریکا، کانادا، هلند، سوئیس، انگلیس و سایر کشورها به صحنه تظاهرات ضداسرائیلی تبدیل شده است.

دانشجویان معترض مطالبات گوناگونی از جمله قطع همکاری با شرکت‌ها و دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی را خواستار شده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *