پاسخ جهانگیری و اشرفی اصفهانی به روزنامه اصولگرا و بقائی

بازار شکایت و اتهام زنی یاران احمدی‌نژاد و همینطور رسانه‌های نزدیک به وی این روزها داغِ داغ است و گویی جلوس بر صندلی شاکی بهشان مزه داده است که این روزها پای برخاستن از آن را ندارند. چنان هرروز یکی پس از دیگری بر روی این صندلی می‌نشینند و از دولتمردان تدبیر و امید شکایت می‌کنند که انگار‌نه‌انگار
هم‌اکنون پرونده‌های قطور فسادهای اقتصادی‌شان در دست بررسی است و
هر از گاهی هم خبر دستگیری یکی از آن‌ها به گوش می‌رسد.
اولین بار این شکایت بازی‌ها را رئیس دولت نهم و دهم کلید زد و از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به اتهام « افترا و نشر اکاذیب علیه دولت‌های نهم و دهم» شکایت کرد و به دولتمردان و نزدیکانش نیز این جسارت را داد که وقتی در قامت یک بدهکار قرار دارید می‌توانید جامه طلبکاران را به تن کنید و شاکی کسانی باشید که فساد و جرائم شما را
افشا کرده اند و بدین ترتیب تحت لوای ضرب المثل «دست پیش را بگیرید که پس نیفتید» قرار بگیرید. که براستی هم این ضرب المثل حکایت این روزهای احمدی نژاد و یارانش است.
این مرد نمی ترسد
اسحاق جهانگیری همان مرد اصلاح طلبی است که حسن روحانی وی را به عنوان معاون اول دولت تدبیر و امید منصوب کرد. وزیر صنایع دولت اصلاحات از همان آغازین روزهای حضورش در کابینه حسن روحانی برای مقابله و مبارزه با مفاسد اقتصادی صورت گرفته در دولت‌های نهم و دهم سینه سپر کرد و هنگامی که حسن روحانی وی را در سمت رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی منصوب کرد، به صورت تمام عیار بر انجام این مسئولیت همت گمارد و پیه این مسئولیت مهم را نیز به تنش مالید و یک به یک مفاسد رخ داده در هشت سال ریاست احمدی نژاد را افشا نمود، از ۸۰ هزار میلیارد معوقات بانکی گرفته تا ۲۳ میلیارد دلار پول گم شده در خارج و این اواخر هم ۱۰۰ میلیارد دلار پول حاصل از فروش چند کارخانه و بعد از آن هم دکل‌های نفتی مفقود شده! اقدامات جهانگیری منجر به دستگیری بابک زنجانی در وزارت نفت دولت احمدی نژاد، محمدرضا رحیمی معاون اول و حمید بقائی معاون اجرایی وی شد و همچنین باعث گشوده شدن چندین پرونده فساد
اقتصادی در دستگاه قضائی گردید. خب طبیعی است که این اقدامات آقای معاون اول به مذاق احمدی نژاد و احمدی‌نژادی‌ها خوش نیاید و بر آن باشند تا از آخرین حربه و کوپن موجود در دستانشان نیز استفاده کنند. شکایت از آقای معاون اول! زمانی که عادل حیدری وکیل احمدی نژاد اعلام نمود که موکلش از مرد شماره دو دولت تدبیر و امید شکایت کرده است، بلافاصله دفتر جهانگیری در بیانیه‌ای اعلام نمود که :«از طرح شکایت آقای احمدی نژاد در دستگاه قضایی استقبال نموده و مستندات تخلفات و سوء مدیریت‌های آقای احمدی نژاد را به مرجع قضایی تسلیم خواهیم کرد.» احمدی نژاد و یارانش که درصدد ترساندن و دور کردن جهانگیری از مواضعش بودند خیلی زود تیرشان به سنگ خورد چراکه آقای معاول اول از مدت‌ها پیش ثابت کرده بود که بیدی نیست که با این بادها بلرزد و مسلما این بار نیز نلرزید و طرح این شکایت را نوعی «فرار به جلو » تلقی کرد و گفت: «سابقه نداشته تاکنون این‌همه مقامات کشور، متهم یا در زندان باشند و بعضاً به جای عذرخواهی و پشیمانی، طلبکار هم باشند.»
گستاخی با وجود شکست
آنطور که پیداست اسحاق جهانگیری در تیرس آماج حملات احمدی نژادی‌ها قرار گرفته است و این گروه حتی با به سنگ خوردن تیرهایشان باز هم حاضر به کوتاه آمدن نیستند. این بار توسط روزنامه « رسالت»، آقای معاون اول را هدف قرار داده اند و از وارد آوردن هرگونه تهمت و افترایی نیز دریغ ننموده اند. این روزنامه در سرمقاله خود تحت عنوان « فایده سیاه نمایی چیست؟»، جهانگیری را متهم به برداشت مبلغ «60.825.378.000 » در سنوات ۸۱ تا ۸۴ به هنگام
تصدی وزارت صنایع کرده و از رئیس دیوان محاسبات نیز
خواسته است تا این اتهام جهانگیری را ثابت نماید چراکه در این نوشته اش آورده است که آقای معاون اول در تاریخ ۲۰/۱۰/۸۹ در دیوان محاسبات کشور پرونده داشته است. اما این بار نیز نقشه شان مبنی بر تخریب معاون اول با شکست مواجه شد و رشته هایشان پنبه گردید چرا که دفتر جهانگیری در جوابیه ی این سرمقاله که روز گذشته در روزنامه مذکور به چاپ رسید، آورده است:« ادعای مطرح در سرمقاله فوق الذکر، طی دو مرحله نامه نگاری خطاب به ریاست محترم دیوان محاسبات کشور استعلام شد. دیوان محاسبات کشور پس از بررسی کامل موضوع، طی دو نامه پاسخ بررسی خود را اعلام کرده است که تاکنون هیچ گاه، هیچ گونه ارجاعی از سوی محاکم حقوقی و قضائی از جمله دیوان محاسبات کشور در این مورد به شخص آقای دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، نه در سالهای پیشین و نه اکنون صورت نگرفته است و در نتیجه حکمی نیز در این مورد صادر و ابلاغ نشده است.» و بدین ترتیب بار دیگر نقشه‌های دلواپسانِ احمدی نژادی نقش بر آب گردید. همچنین در این جوابیه آمده است:«با توجه به واقعیت موجود ضرورت دارد آن جریده محترم در راستای تنویر افکار عمومی و از میان بردن زمینه سوئی که برای‌پرداخت‌های ناروای رسانه‌ای و انتساب مطالب غیر واقع علیه آقای دکتر جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهور ایجاد شده است؛ نسبت به انتشار این توضیحات که بر مبنای واقعیت و مستندات می‌باشد، اقدام نماید.»
احمدی‌نژادی‌ها نگران افشاگری‌های جهانگیری؟
بدین ترتیب جهانگیری خط بطلانی کشید بر تمامی اتهاماتی که به وی از سوی دلواپسان و احمدی نژادی‌ها وارد شد و نشان داد که از این افتراها و شکایت‌ها باکی ندارد و همچنان به راه مبارزه با مفاسد اقتصادی اعتقاد دارد و در این راه ثابت قدم است چراکه بعد از شکایت احمدی نژاد و سایر بهتان‌های وارده به خود، همچنان با صدای رسا و از طریق هر تریبونی دست به افشاگری می‌زند و همانطور که از سمتش پیداست به مبارزه با مفاسد اقتصادی می‌پردازد.
با وجود آنکه گستاخی احمدی نژادی‌ها نسبت به جهانگیری به جایی نرسیده و نتیجه‌ای نداده است اما همچنان به رویه تهمت و اتهام زنی خود ادامه می‌دهند و این رویه را به عنوان خط مشی خود بر گزیده‌اند.
شاید هم این اتهام زنی و افتراهای آن‌ها ناشی از هراسی است که از سایر افشاگری‌های جهانگیری دارند و بدین طریق می‌خواهند مهر سکوتی بر لبان آقای معاون اول بزنند و همینطور بر مفاسد خود سرپوش بگذارند.
به هر روی چه این اقداماتشان ناشی از گستاخی باشد چه هراس، این طیف به خیال خود می‌پندارند که می‌توانند از این راه، آبروی از دست رفته شان را بازگردانند. غافل از این که آب ریخته شده بر زمین هیچگاه دوباره جمع‌آوری نمی شود.
شکایت در جهت تطهیر احمدی نژاد
محمد اشرفی اصفهانی رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری از دیگر مبارزان دولت تدبیر و امید است که پا به پای جهانگیری آشکارا و بی پروا به مقابله با فساد‌های صورت گرفته در دولت نهم و دهم می‌پردازد و باز هم طبیعی است که مورد حمله احمدی‌نژادی‌ها، با هر انگیزه‌ای که باشد قرار می‌گیرد.
از جمله آنکه چندی پیش درباره حمید بقائی اعلام کرده بود که :« بقایی اموالی را از کشور خارج کرده و در نزدیک به ۱۰ کشور خارجی سرمایه گذاری کرده است» در آن زمان گفته شد که در صورت اثبات این سخن فاجعه‌ای بزرگتر از فسادهای بابک زنجانی رخ داده است. همین صحبت‌های وی موجب شد تا بقائی از زندان درست زمانی که در حال گذراندن دوران حبس خود بود دست به شکایت بزند. به طوری که عادل حیدری وکیل‌مدافع وی روز گذشته اعلام نمود که موکلش علیه حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری تحت عنوان افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی شکایت کرده است. حیدری در این خصوص گفت:«آقای اشرفی اصفهانی که اتهامات بی اساسی را به موکلم و کارگزاران دولت‌های نهم و دهم وارد ساخته، پس از مکاتبات سازمان بازرسی کل کشور و درخواست ارائه ادله و مدارک درخصوص ادعاهای مطروحه، اظهار کرد که این مطالب شنیده‌های من بوده است.
این در حالی است که آقای اشرفی اصفهانی در کسوت ریاست هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری، نمی‌بایست شنیده‌های بدون سند و مدرک خود را در سطح وسیعی منتشر کند به گونه‌ای که در مطبوعات و سایت‌های داخلی و خارجی انتشار یابد و خوراک رسانه‌های معاند را تهیه کند.»وکیل بقایی ادامه داد:
«البته آقای اشرفی اصفهانی پس از تکذیبیه خود مجدداً در مصاحبه‌ای اعلام کرده مدارک و دلایل را به دادگاه ارائه خواهد داد که این حاکی از تناقضات گفتاری وی است؛ لذا با تقدیم شکوائیه به دستگاه قضایی منتظر پاسخ‌گویی وی هستیم تا افکار عمومی در خصوص این تعارضات گفتاری آقای اشرفی اصفهانی قضاوت کند.» حال آنکه اشرفی اصفهانی نیز دستی بر آتش دارد و ثابت نموده است که مرد میدان مبارزه با مفاسد اقتصادی است و هراسی از این شکایت و شکایت بازی‌ها ندارد چراکه بعداز انتشار خبر شکایت بقایی از وی در این خصوص با بیان این که از شکایت بقایی علیه خود استقبال می‌کنم گفت: « بنای ما در دولت این نبود که تخلفات این افراد را در صحبت هایمان در رسانه‌ها علنی کنیم اما به نظر می‌رسد رویه این افراد به خودی خود به‌گونه‌ای است که خواه‌ناخواه تخلفاتشان بیان شود».رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری در ادامه افزود:« اگر این گروه می‌خواهند بیش از این تخلفاتشان مورد افشاگری دولت واقع نشود نباید مکررا فرافکنی کرده و شکایت می‌کردند اما در حال حاضر نیز ما پاسخگوی شکایت آقایان هستیم و مستندات کافی و وافی در مورد تخلفات آن‌ها داریم که به وقت ارائه خواهیم داد.
سکوت در برابر تخلفات دولت قبل بر اساس قانون، اخلاق و شرع جایز نیست باید حقایق برای مردم روشن شود و همان‌طورکه آقای جهانگیری نیز تاکید کردند سند تخلفات دولت قبل نیز موجود است.»
وی در خصوص محور شکایت بقایی علیه خود تصریح دارد: «صحبتی از جانب بنده مطرح شد که در فرم مصاحبه نبود بلکه در یک دیدار دوستانه به کسی گفتم که از یکی از مسئولان کشور گزارشی به مارسید مبنی بر این که بقایی پول هایی را از کشور خارج کرده است اما این حرف را جهت درج در رسانه یا جایی نگفتم اما متاسفانه رسانه‌ای این صحبت‌ها را دامن زد و بنده به سازمان بازرسی نیز در این خصوص پاسخ دادم.»
اشرفی اصفهانی با بیان این که این شکایت‌ها تلاشی برای تطهیر احمدی نژادیون است گفت: «این شکایت‌ها تلاشی فرافکنانه از جانب این جریان سیاسی است چرا که می‌خواهند از این طریق خود را برای انتخابات مجلس تطهیر کنند.»
وی ادامه داد: «همه می‌دانند گره‌های کور در کشور نتیجه سیاست‌ها و ریخت و پاش‌های دولت قبل است و امروز باید دولت آقای روحانی با چنگ و دندان و رایزنی مشکلات را حل کند.»
بدین ترتیب دولتمردان تدبیر و امید بیمی از این بازی‌های جدید احمدی نژادی‌ها ندارند. این مهم را به خوبی می‌توان در گفتار و اعمالشان دید.
شکایت بازی‌های رنگ باخته
افکار عمومی بر این باور بود که با وداع محمود احمدی‌نژاد از خیابان پاستور پروژه «بگم بگم»‌های وی و دولتمردانش خاتمه می‌یابد. بگم بگم هایی که هیچ گاه به گفتم گفتم تبدیل نشد. اما این باور اشتباه بود و شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که احمدی‌نژادی‌ها با وجود روی دادن این حجم فساد در دولت متبوعشان
باز هم دست از اتهام زنی بر نمی دارند و حتی جرائمشان را نیز نوعی توطئه می‌خوانند و برگه جدیدی از هنرهایشان رو کرده اند آن هم شکایت از دولتمردان دولت تدبیر و امید! این برگه نیز مانند سایر برگه هایشان خیلی زود برای مردم عادی می‌شود و رنگ می‌بازد چراکه خوب می‌دانند حنایشان مدت هاست که بی رنگ شده است
.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *